Vak: Honoursafstudeertraject credits: 30

Vakcode
CEHH19HAO
Naam
Honoursafstudeertraject
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
30
Taal
Nederlands
Coördinator
A.M. Nauta
Werkvormen
  • Afstudeeropdracht
  • Individueel
  • Intervisie
Toetsen
  • Honoursafstudeertraject - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties ORM:
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Opleidingscompetenties CE:
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
21st-century skills:
  • Initiatief
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
De student kan individueel, binnen de gestelde tijd, elk marketing gerelateerd vraagstuk/probleem uit de praktijk gestructureerd en op basis van verschillende onder-zoeksmethoden aanpakken en doet dit in de context van en in afstemming met de organisatie en haar omge-ving. De student geeft een aanzet voor implementatie en levert verschillende producten op waarin het advies en de onderbouwing hiervan uit onderzoek, zijn vervat. De student kan tegenover derden (het bedrijf en be-oordelaars) zowel de aanpak als de onderbouwde oplos-singen in het Nederlands mondeling toelichten en verdedigen. 
Tenslotte is hij in staat te reflecteren op het proces, aanpak en ontwikkeling als excellente marketeer en business professional in het honours afstudeertraject. 
 

Inhoud

Inhoud:
De student voert een afstudeeronderzoek uit bij een externe opdrachtgever. Hij is in staat een marketingvraag uit een complexe praktijksituatie te vertalen in een adequate onderzoeksvraag, deze op gestructureerde wijze aan te pakken en onderbouwd te beantwoorden.
De student is goed op de hoogte van recente marketingontwikkelingen, heeft onder meer kennis van verschuivingen tussen online en offline en heeft een opvatting over de wijze waarop organisaties authentiek en geloofwaardig relaties aangaan en onderhouden met hun stakeholders.  De student beschikt over meer dan gemiddelde vaardigheden in het toepassen van relevante theoretische kennis in een praktijksituatie.

Instapvoorwaarden:
Met goed gevolg de selectieve specialisatie Triple M doorlopen
Selectie op hoogte van de behaalde cijfers voor Marketing en Onderzoek, motivatie en de kwaliteit van de geworven afstudeeropdracht.

Niveau:
Gevorderd (excellentieniveau)
 
Bijzonderheden:
Gedeeltelijk uit te voeren bij de externe opdrachtgever.