Vak: Consumentengedrag credits: 3
- Vakcode
- CEVB16CSG
- Naam
- Consumentengedrag
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- D.A. van Wieren
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Consumentengedrag - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- Creativiteit
- Samenwerken
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
- Nieuwsgierigheid
De student:
- benoemt de verschillende begrippen uit de theorie van consumentengedrag
- past de verschillende onderdelen van het vakgebied consumentengedrag toe in eenvou-dige marketingsituaties
- kan aan de hand praktijkvoorbeelden verklaren wat het effect van referentiegroepen is op het gedrag van een consument
- is in staat te beschrijven wat de invloed is op het gedrag van een consument als lid van de maatschappij (cultuur, sociale klasse, consumptie-maatschappij, internet) en kan hier voorbeelden van noemen
- kan de verschillende elementen be-noemen die van invloed zijn op het gedrag van de consument als individu (persoonlijkheid, levensstijl, motivatie, waarden) en kan uitleggen wat het ef-fect van die elementen zijn op gedrag.
- is in staat om de behandelde leertheo-rieën te beschrijven, uit te leggen en toe te passen op marketingsituaties
- is in staat om een inspirerende, leerza-me workshop te verzorgen over een actueel on-derwerp op het gebied van consumentengedrag
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Het gedrag van consumenten staat centraal. Hoe kiest een consument, waarom heeft een bepaald product zijn voorkeur en hoe trouw is hij aan zijn merk? Dit type vragen komt aan de orde. Daarnaast worden er in groepen workshops georganiseerd door de studenten.
De inhoud van het programma is ondersteunend voor het project blok 5 CE
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Inleidend
Inhoud:
Het gedrag van consumenten staat centraal. Hoe kiest een consument, waarom heeft een bepaald product zijn voorkeur en hoe trouw is hij aan zijn merk? Dit type vragen komt aan de orde. Daarnaast worden er in groepen workshops georganiseerd door de studenten.
De inhoud van het programma is ondersteunend voor het project blok 5 CE
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management