Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 4 credits: 2
- Vakcode
- CEVP15BCN4
- Naam
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 4
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- W.A.M. van Schie
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Supervisie
- Toetsen
-
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 4 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
Overtuigend en doelgroepgerichte commerciële teksten schrijven en sturen op een click met de lezersdoelgroepen. (Niveau: operationeel). De student kent:
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Creativiteit
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
Overtuigend en doelgroepgerichte commerciële teksten schrijven en sturen op een click met de lezersdoelgroepen. (Niveau: operationeel). De student kent:
- de principes van overtuigend en doelgroepgericht schrijven en is in staat deze toe te passen in promotionele teksten;
- de elementen van een uitnodigingsbrief, nieuwsbericht, recensie, persbericht, slogan, poster, e-mailing en blog en kan deze inzetten om zijn doelgroep te verleiden.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Verleiden met woorden, onweerstaanbare teksten, sturen op een click. Goede marketeers hebben het vermogen zich in te leven in hun doelgroep. Ze weten wat hun klant denkt, beweegt, bezighoudt. Met hun aanbod sluiten ze daar naadloos op aan. Ze beloven een oplossing voor een probleem, een interessanter of vrolijker leven. En ze leveren daarvoor overtuigend bewijs. Bij bedrijfscommunicatie leer je de principes van wervend en overtuigend schrijven. Gericht op jouw doelgroep en passend bij het gekozen medium. Je oefent met verschillende online en offline promotionele teksten, zoals een blog, een persbericht, webteksten en een e-mailing. Een must-do voor elke marketingcommunicatie- en salestopper!
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA, of de blackboard course
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranetpagina van je opleiding onder Praktische Zaken
Bijzonderheden:
Na een gastcollege werken de studenten individueel en in duo’s in vier ‘schrijfpraktijk’-bijeenkomsten (in halve klassen) opnieuw gericht aan hun schrijfvaardigheden aan de hand van schrijfopdrachten voor een Schrijfdossier. In de werkcolleges maken de studenten een begin met de schrijfopdrachten, die ze vervolgens thuis afmaken en aan het Schrijfdossier toevoegen. De schrijfopdrachten zullen zoveel als mogelijk inhoudelijk relevant zijn voor en aansluiten bij de Integrale Opdracht van blok 4. De studenten leveren hun complete Schrijfdossier aan bij de docent, die enkele opdrachten zal beoordelen voor het eindcijfer
Inleidend
Inhoud:
Verleiden met woorden, onweerstaanbare teksten, sturen op een click. Goede marketeers hebben het vermogen zich in te leven in hun doelgroep. Ze weten wat hun klant denkt, beweegt, bezighoudt. Met hun aanbod sluiten ze daar naadloos op aan. Ze beloven een oplossing voor een probleem, een interessanter of vrolijker leven. En ze leveren daarvoor overtuigend bewijs. Bij bedrijfscommunicatie leer je de principes van wervend en overtuigend schrijven. Gericht op jouw doelgroep en passend bij het gekozen medium. Je oefent met verschillende online en offline promotionele teksten, zoals een blog, een persbericht, webteksten en een e-mailing. Een must-do voor elke marketingcommunicatie- en salestopper!
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA, of de blackboard course
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranetpagina van je opleiding onder Praktische Zaken
Bijzonderheden:
Na een gastcollege werken de studenten individueel en in duo’s in vier ‘schrijfpraktijk’-bijeenkomsten (in halve klassen) opnieuw gericht aan hun schrijfvaardigheden aan de hand van schrijfopdrachten voor een Schrijfdossier. In de werkcolleges maken de studenten een begin met de schrijfopdrachten, die ze vervolgens thuis afmaken en aan het Schrijfdossier toevoegen. De schrijfopdrachten zullen zoveel als mogelijk inhoudelijk relevant zijn voor en aansluiten bij de Integrale Opdracht van blok 4. De studenten leveren hun complete Schrijfdossier aan bij de docent, die enkele opdrachten zal beoordelen voor het eindcijfer
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management