Vak: Webanalytics credits: 2

Vakcode
CEVP19DIMWAN
Naam
Webanalytics
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. de Vries
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Webanalytics - Computer, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
21st-century skills:
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
De student:
  • Segmenten, filters en dimensies aanmaken
  • Analyses maken t.a.v. de doelgroep, Acquisitie kanalen, gedrag op de website en Conversies

Inhoud

Niveau:
Inleidend
 
Inhoud:
De kern van dit studieonderdeel is studenten bekend maken met de werking van digital analytics en het benutten van de kracht van data gedreven marketing. Met gebruikmaking van het Analytics account van de Google Merchandise Store maken de studenten kennis met de diverse functionaliteiten en beschikbare data binnen een analysetool. Voor diepere inzichten in het gebruik van data en de relevantie daarvan worden diverse hoofdstukken uit het basisboek Digital Analytics behandeld. Uiteindelijk biedt de geboden stof voldoende basis voor het behalen van het Google certificaat Analytics.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management