Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 1 credits: 2
- Vakcode
- CEVP20BCN1
- Naam
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 1
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B.H. Martens-Pras
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 1 - Computer, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Competenties ORM:
communiceren in meer talen (DC07)
Opleidingscompetenties CE:
Eerste kennismaking met rapporteren van een marketingonderzoeksopdracht, met zakelijke schrijven en met rapportvoorschriften van IMM. De student kan:
communiceren in meer talen (DC07)
Opleidingscompetenties CE:
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Creativiteit
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
- Kritisch denken
Eerste kennismaking met rapporteren van een marketingonderzoeksopdracht, met zakelijke schrijven en met rapportvoorschriften van IMM. De student kan:
- de verschillende onderdelen van een zakelijk rapport voor de IOP volgens de Voorschriften BCN Rapporteren benoemen en de juiste invulling aan deze onderdelen geven;
- vaste structuren voor een tekst benoemen en toepassen;
- een correcte centrale (onderzoeks)vraag formuleren;
- op basis van een casus een correcte inleiding voor een zakelijk rapport schrijven volgens de Voorschriften BCN Rapporteren;
- uiterlijke structuur aanbrengen in een zakelijke tekst;
- de voorwaarden voor helder en klantgericht formuleren benoemen en toepassen;
- helder schrijven in de juiste stijl en met de juiste structuur en juiste spelling.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Bij Bedrijfscommunicatie wordt aandacht besteed aan uiterlijke structuur, formuleren, centrale vraag en deelvragen, schrijven voor doelgroepen, aantrekkelijk en gepast schrijven, rapporteren. Verschillende onderdelen van het zakelijke rapport worden uitgediept. Nadruk krijgt de inleiding van een zakelijk rapport. De studenten moeten tijdens werkcolleges verschillende schrijfopdrachten maken.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bijzonderheden:
100% aanwezigheid is verplicht. Meer dan 20% afwezig (afgemeld of niet afgemeld) betekent dat de eerste kans voor de toets vervalt.
Inleidend
Inhoud:
Bij Bedrijfscommunicatie wordt aandacht besteed aan uiterlijke structuur, formuleren, centrale vraag en deelvragen, schrijven voor doelgroepen, aantrekkelijk en gepast schrijven, rapporteren. Verschillende onderdelen van het zakelijke rapport worden uitgediept. Nadruk krijgt de inleiding van een zakelijk rapport. De studenten moeten tijdens werkcolleges verschillende schrijfopdrachten maken.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Bijzonderheden:
100% aanwezigheid is verplicht. Meer dan 20% afwezig (afgemeld of niet afgemeld) betekent dat de eerste kans voor de toets vervalt.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management