Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 2 credits: 1

Vakcode
CEVP20BCN2
Naam
Bedrijfscommunicatie Nederlands 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
B.H. Martens-Pras
Werkvormen
  • Opdracht
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie Nederlands 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties ORM:
communiceren in meer talen (DC07)

Opleidingscompetenties CE:
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills CE:
  • Creativiteit
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Nadere kennismaking met rapporteren van een marketingonderzoeksopdracht, met zakelijk schrijven en met rapportvoorschriften van IMM. De student kan:
  • de eisen voor duidelijk formuleren benoemen en toepassen in een zakelijke tekst;
  • de verschillende onderdelen van een zakelijk rapport benoemen en toepassen in een rapport;
  • de vijf criteria benoemen waaraan een conclusie in een zakelijk rapport moet voldoen;
  • de drie criteria benoemen waaraan aanbevelingen in een zakelijk rapport moeten voldoen;
  • met zijn projectgroep gezamenlijk een correct en taalkundig foutloze rapportage schrijven aan de hand van de Voorschriften BCN Rapporteren over een commercieel onderwerp waarin een duidelijk onderscheid te zien is tussen aspecten beschrijven en analyseren.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
Er wordt aandacht besteed aan de verschillende onderdelen van het zakelijke rapport en de juiste invulling daarvan. De conclusies en aanbevelingen van een zakelijk rapport krijgen extra aandacht. Belangrijk bij het schrijven van een rapport is duidelijkheid: op woordniveau, op zinsniveau en in de inhoud. Ook wordt aandacht besteed aan juiste bronvermelding. En de opmaak van het rapport krijgt aandacht: lay-out en herkenbaarheid. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA, of de blackboard course.

Bijzonderheden:
100% aanwezigheid is verplicht. Meer dan 20% afwezig (afgemeld of niet afgemeld) betekent dat de eerste kans voor de toets vervalt.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management