Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 3 credits: 1

Vakcode
CEVP20BCN3
Naam
Bedrijfscommunicatie Nederlands 3
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
B.H. Martens-Pras
Werkvormen
  • Individueel
  • Opdracht
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie Nederlands 3 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties ORM:
communiceren in meer talen (DC07)

Opleidingscompetenties CE:
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills CE:
  • Creativiteit
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Centraal staat creatief en commercieel schrijven, met goede argumentatie. Het gaat om teksten die toegankelijk en begrijpelijk zijn, maar ook de lezer prikkelen. De student kan:
  • een commerciële tekst schrijven die de lezer aanspreekt: hij maakt daarbij gebruik van crea-tieve taal en beeldspraak;
  • aangeven wat goed argumenteren is;
  • een redenering op de juiste manier opbouwen, met een conclusie en argumenten;
  • aangeven wat drogredenen zijn.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
Centraal staat creatief en commercieel schrijven. Het is belangrijk om teksten te schrijven die toegankelijk en begrijpelijk zijn, een tekst is dan gebaat bij actie en beelden die de fantasie van de lezer prikkelen.
Daarnaast wordt aandacht besteed aan argumenteren. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA of de blackboard course.

Bijzonderheden:
100% aanwezigheid is verplicht. Meer dan 20% afwezig (afgemeld of niet afgemeld) betekent dat de eerste kans voor de toets vervalt.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management