Vak: Integrale opdracht 2 credits: 5
- Vakcode
- CEVP20IOP2
- Naam
- Integrale opdracht 2
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. Volders
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Project (MKT/Onderzoek/M&O) - Overige toetsing
- Rekenvaardigheden - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student kan:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Samenwerken
- Commercieel bewustzijn
- Nieuwsgierigheid
De student kan:
- samen met de andere groepsgenoten een planning maken en je daaraan houden;
- een onderzoeksplan maken, zowel algemeen als specifiek, voor een organisatieanalyse en groeiplan;
- ontwikkelingen in de interne omgeving relevant voor de bedrijfstak beschrijven en daar de juiste conclusies uit trekken;
- vaststellen wat de beste ‘koers’ is voor een organisatie;
- efficiënt samenwerken in een groep;
- verschillende rollen in een groep adequaat vervullen;
- in goed Nederlands aanbevelingen in een adviesrapport verwerken;
- overtuigd de aanbevelingen in het Engels presenteren;
- vragen over de aanbevelingen en onderbouwing daarvan naar behoren beantwoorden.
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud:
Inleidend
Inhoud:
In dit blok ga je een bestaande organisatie doorlichten . Van de organisatie beschrijf je de sterke en zwakker punten. Deze gebruik je om de investeerder van blok 1 te adviseren over het opzetten van een concurrerend bedrijf in die markt. De beschrijving van die ontwikkeling en hoe dit dient te gebeuren is rechtstreeks gekoppeld aan het vak Organisatiekunde.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management