Vak: User Centered Design credits: 5
- Vakcode
- CMVB18DDM3
- Naam
- User Centered Design
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.C.M. van 't Hul
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- User Centered Design for ID - Overige toetsing
Leeruitkomsten
A.1. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er leeft zich in de probleemcontext in en kan deze beschrijven en inkaderen;
(Niveau 2) De student beschrijft een complexe gestructureerde probleemcontext
A.2. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er stelt de gebruiker voortdurend centraal door gegevens over de wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders te verzamelen en analyseren;
(Niveau 2) De student verzamelt en analyseert wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders in een gestructureerde complexe context
C.2. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er past zijn kennis van mens-machine-interactie toe in het prototype;
(Niveau 2) De student past de kennis over mens-machine-interactie toe in het prototype
I.2 .CMD programma leeruitkomst: De CMD’er beheerst een palet van onderzoeksmethoden en technieken en kan daaruit een verantwoorde keuze maken;
(Niveau 2) De student onderscheidt diverse onderzoeksmethoden en technieken en past deze toe in een gestructureerde complexe context
I.3. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er kan relevante gegevens vinden en waarderen, hij kan de resultaten van onderzoek interpreteren en de kwaliteit van deze resultaten (betrouwbaarheid, validiteit, bruikbaarheid voor het ontwerp) en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek beoordelen;
(Niveau 2) De student vindt en waardeert relevante (empirische) gegevens binnen een complexe gestructureerde opdracht en interpreteert de onderzoeksresultaten
(Niveau 2) De student beschrijft een complexe gestructureerde probleemcontext
A.2. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er stelt de gebruiker voortdurend centraal door gegevens over de wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders te verzamelen en analyseren;
(Niveau 2) De student verzamelt en analyseert wensen en behoeften van gebruikers en stakeholders in een gestructureerde complexe context
C.2. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er past zijn kennis van mens-machine-interactie toe in het prototype;
(Niveau 2) De student past de kennis over mens-machine-interactie toe in het prototype
I.2 .CMD programma leeruitkomst: De CMD’er beheerst een palet van onderzoeksmethoden en technieken en kan daaruit een verantwoorde keuze maken;
(Niveau 2) De student onderscheidt diverse onderzoeksmethoden en technieken en past deze toe in een gestructureerde complexe context
I.3. CMD programma leeruitkomst: De CMD’er kan relevante gegevens vinden en waarderen, hij kan de resultaten van onderzoek interpreteren en de kwaliteit van deze resultaten (betrouwbaarheid, validiteit, bruikbaarheid voor het ontwerp) en de beperkingen van het uitgevoerde onderzoek beoordelen;
(Niveau 2) De student vindt en waardeert relevante (empirische) gegevens binnen een complexe gestructureerde opdracht en interpreteert de onderzoeksresultaten
Inhoud
Tijdens dit vak leer je vanuit verschillende perspectieven (gebruiker, stakeholder) kijken naar het ontwerpproces.
Om dit perspectief te ontwikkelen leer je verschillende onderzoeksmethodieken die je inzicht geven in de gebruiker.Deze inzichten gebruik je vervolgens om requirements op te stellen voor een te ontwikkelen product.
Het vak bestaat uit een algemeen onderdeel, dat gelijk is voor alle majoren (GD, ID, VD), en een major specifiek deel. Als VD of ID student maak je in dit specifieke deel kennis met basale psychologie.
De toetsing bestaat uit het schrijven van een rapport en het geven van een presentatie.
Om dit perspectief te ontwikkelen leer je verschillende onderzoeksmethodieken die je inzicht geven in de gebruiker.Deze inzichten gebruik je vervolgens om requirements op te stellen voor een te ontwikkelen product.
Het vak bestaat uit een algemeen onderdeel, dat gelijk is voor alle majoren (GD, ID, VD), en een major specifiek deel. Als VD of ID student maak je in dit specifieke deel kennis met basale psychologie.
De toetsing bestaat uit het schrijven van een rapport en het geven van een presentatie.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT