Vak: Communicatie- en Mediakunde 4 credits: 5

Vakcode
COVB15INT2
Naam
Communicatie- en Mediakunde 4
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. van der Heiden
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Communicatie- en Mediakunde 4 - Computer, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

De volgende competentie wordt op niveau 2 ontwikkeld:

3. Analyseren en onderzoeken       
3.3 De student past theorie en veelgebruikte beroepsmethoden toe ten behoeve van het vaststellen van oplossingen of communicatie-interventies voor organisaties

De leerdoelen die hierbij aansluiten zijn de volgende: 
1.     De junior communicatieprofessional past relevante begrippen uit de communicatietheorie toe op het ontwerpen van  communicatie; 
2.     De junior communicatieprofessional past relevante begrippen uit de interculturele communicatiekunde toe op het ontwerpen van communicatie; 
3.     De junior communicatieprofessional past begrippen uit de organisatiekunde toe om een verandering tot stand te brengen en financieel te onderbouwen.

 

Inhoud

De student verwerft kennis en inzicht in de rol van verandercommunicatie bij het begeleiden en het realiseren van organisatieveranderingen. Belangrijke thema’s zijn: weerstanden, het creëren van draagvlak en veranderstrategieën/modellen. De student ontwikkelt kennis voor het ontwerpen van communicatiebeleid en een communicatieplan en de financiele onderbouwing hiervan.
De studenten verwerft kennis over de rol als facilitator en verschillende faciliterende methoden. Hier gaan de studenten aan de hand van cases mee oefenen en passen dit toe in het project.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT