Vak: Social Media en Contentcreatie credits: 5

Vakcode
COVB20TLS5
Naam
Social Media en Contentcreatie
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. van der Heiden
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Social Media en Content creatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De vakleeruitkomsten verwijzen naar de eind-competenties op bachelorniveau 3 (LOCO):

1.      Context & strategie

-         De student past social media marketingtheorie toe op een praktijk case

 

2.      Doelgroep & gedrag

-         De student verantwoordt de gemaakte keuzes voor webcare binnen de social media strategie.

-         De student verantwoordt gemaakte keuzes in social media content voor de verschillende fasen van een social media funnel.

 

3.      Concept & creatie

-         De student stelt een social media strategie op met bijbehorende content uitingen.

 

5.      Overtuiging & draagvlak

De student onderbouwt de gekozen social media strategie met relevante argumenten op basis van de theorie en de uitgevoerde analyse.

Inhoud

In deze cursus ontwikkelen studenten een social media strategie met aansluitende content. Deze strategie en content wordt ontwikkeld aan de hand van de customer journey, de online marketing funnel en bijbehorende tools. De student focust op het creëren van aansluitende content voor elke fase van de customer journey op Social Media, waarbij verschillende soorten uitingen worden bedacht en uitgewerkt. Ook wordt nagedacht over de aansluiting van dit Social Media plan in de overkoepelende online marketing strategie en de daarbijbehorende customer journey, met aansluitende KPI’s en meetbare resultaten. Daarnaast zal ook Social Media in de rol van Webcare worden belicht, waarbij de student moet nadenken over de invulling van social media voor dit doeleinde. 

Het advies wordt gepresenteerd in de vorm van een portfolio dat de volgende onderdelen omvat: Social Media strategie, Social media Content uitingen, Social Media Webcare en een resultaten dashboard.  

Keywords: Social Media Advertising, Social Media Content, Social Touchpoints, KPI’s, Social Media Funnel, Competitive Analysis, Webcare

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT