Vak: Project Congresorganisatie credits: 5

Vakcode
COVP16OOB1
Naam
Project Congresorganisatie
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. Heuvelman
Werkvormen
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Congresorganisatie-HRM - Overige toetsing
  • Congresorganisatie-Product - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
2.      Doelgroep & gedrag 3.      Voert een praktijkonderzoek methodisch uit en hanteert daarbij passende onderzoeksmethoden.
3.      Concept & creatie 8.      Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.
5.      Overtuiging & draagvlak 10.   Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie.
6.      Verbinding & begeleiding 12.   Organiseert interactie en samenwerking, zorgt voor (netwerk) ontmoetingen, vergroot zijn (internationale) netwerk en spreekt dit netwerk aan bij specifieke kennis- of informatiebehoefte.

 

Inhoud

In dit blok plant en organiseert de student in groepsverband een onderdeel van een congresdag over de rol van de communicatieprofessional in een organisatie. Dit doet hij voor en samen met zijn (internationale) medestudenten, maar ook voor aankomende eerstejaars studenten. Tijdens dat congres wordt de rol van de communicatieprofessional van verschillende kanten belicht door onder meer gastsprekers, is de student onderdeel van verschillende meet & greet-sessies met communicatieprofessionals en houdt hij een mediapresentatie waarin de rol van de communicatieprofessional in een organisatie nader belicht wordt.
 
Om dit te realiseren, heeft de student kennis nodig van verschillende visies op het communicatievak. Hij gaat daarom actief op zoek naar experts die hem verder kunnen helpen –en die wellicht ook een rol kunnen spelen op het congres. Met andere woorden: De student zal resultaatgericht moeten kunnen netwerken.
 
Verder moet de student op de hoogte zijn van verschillende communicatiemodaliteiten, moet hij onderzoek doen naar verschillende types organisaties waarin een communicatieprofessional opereert. Daarnaast heeft hij inzicht in hoe een organisatie zich gedraagt in maatschappelijke krachtenvelden (economische, organisatorische, nationale en internationale). Ook zal de student verschillende designprogramma’s gebruiken om een professionele mediapresentatie te produceren, te pre-testen en te presenteren voor zijn publiek.
 
HRM
De student reflecteert niet alleen op de manier waarop hij in dit blok als eventmanager een bijdrage heeft geleverd aan de congresorganisatie, maar ook op zichzelf als student: wat vond ik van mijn eigen leerproces dit afgelopen jaar? Wat ging goed, en wat moet volgend jaar beter?
                                                  
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT