Vak: Professionele Vaardigheden 3: Ondernemers- en mediavaardigheden credits: 5

Vakcode
COVP18CCO3
Naam
Professionele Vaardigheden 3: Ondernemers- en mediavaardigheden
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J.M.A. van Leeuwen
Werkvormen
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Adviesvaardigheden 3 - Overige toetsing
  • Tools 3 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden bij het vak Adviesvaardigheid en Tool 3 op niveau 1 ontwikkeld:
3.      Concept & creatie 6.      Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie. 
5.      Overtuiging & draagvlak 11.      Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).
6.      Verbinding & begeleiding 12.      Organiseert interactie en samenwerking, zorgt voor (netwerk) ontmoetingen, vergroot zijn (internationale) netwerk en spreekt dit netwerk aan bij specifieke kennis- of informatiebehoefte.

 

Inhoud

Vaardigheden
Een echte ondernemer is actief, creatief en in staat om te verbeelden. Dit heeft hij nodig om zijn eigen kwaliteiten als ondernemer te ontdekken en zijn ondernemingsidee te ontwikkelen en dit te toetsen aan de (internationale) markt. De student leert creatieve technieken om na te denken over eigen denkkaders, hoe te conceptualiseren en resultaatgericht te netwerken in een internationale context.

De student past creatieve technieken toe (o.a. de Zes Hoeden van De Bono) om tot een ondernemersidee te komen. Een ondernemerschapstest en inzicht in interculturele sensitiviteit helpen de student om zijn eigen zelfkennis te vergroten als internationaal georiënteerde creatieve en netwerkende ondernemer. Opdrachten zijn gerelateerd aan het project. Dit geldt ook voor de netwerkopdrachten.

Creatieve schrijfvaardigheden worden aangeleerd en storytellling technieken toegepast op het storyscenario voor de film.
De student leert zijn eigen verhaal te vertellen en te schrijven voor het ondernemersplan en mediaconcept, dat is belangrijk voor zijn online branding.  
 
Ook leert de student te pitchen: overtuigend te spreken, waarbij hij  krachtig zowel verbaal als non-verbale vaardigheden leert toepassen en afstemt op gebruik van visuele middelen en beeld.
 
Tot slot wordt een camera-training aangeboden in onze studio’s. De student leert de vaardigheden hoe beeld te vertalen naar een film.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT