Vak: Professionele Vaardigheden 2: Online communiceren credits: 5
- Vakcode
- COVP18CIB3
- Naam
- Professionele Vaardigheden 2: Online communiceren
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.M.A. van Leeuwen
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Adviesvaardigheden 2 - Overige toetsing
- Tools 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden bij het vak adviesvaardigheden 2 en Tools 2 op niveau 1 ontwikkeld:
3. Concept & creatie | 6. Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie. |
5. Overtuiging & draagvlak | 11.. Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment). |
Inhoud
De student ontwikkelt zijn schriftelijke vaardigheden door webteksten te schrijven. Gespreksvaardigheden komen aan bod door te oefenen met interviews en een intakegesprek in het kader van de projectopdracht.
Daarnaast is er aandacht voor het produceren van content die gebruikt kan worden als onderdeel van een contentmarketingstrategie. Deze content moet aansluiten bij het bedrijf en bij de doelgroep. Om deze content te produceren leren studenten basisaspecten van fotografie en van de programma’s Adobe Lightroom en Adobe Photoshop. Ook speelt storytelling een belangrijke rol in dit blok. Belangrijke vragen hierbij zijn: Wat zijn de succesfactoren van succesvol beeldmateriaal? Voor welke kanalen ontwerp je content? Wat wordt je merkverhaal? Wat zijn de kernmerken van het verhaal dat het merk vertelt? En vervolgens: hoe zet je dit verhaal om in een aansprekend beeld (en/of een aansprekende tekst)?
Daarnaast is er aandacht voor het produceren van content die gebruikt kan worden als onderdeel van een contentmarketingstrategie. Deze content moet aansluiten bij het bedrijf en bij de doelgroep. Om deze content te produceren leren studenten basisaspecten van fotografie en van de programma’s Adobe Lightroom en Adobe Photoshop. Ook speelt storytelling een belangrijke rol in dit blok. Belangrijke vragen hierbij zijn: Wat zijn de succesfactoren van succesvol beeldmateriaal? Voor welke kanalen ontwerp je content? Wat wordt je merkverhaal? Wat zijn de kernmerken van het verhaal dat het merk vertelt? En vervolgens: hoe zet je dit verhaal om in een aansprekend beeld (en/of een aansprekende tekst)?
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT