Vak: Het Afstuderen credits: 30
- Vakcode
- FMDB18GRA
- Naam
- Het Afstuderen
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 30
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- G.J. Offringa
- Werkvormen
-
- Afstudeeropdracht
- Toetsen
-
- Adviesrapport - Opdracht
- Adviesrapport - eindgesprek - Mondeling
Leeruitkomsten
Je creëert een professioneel product dat waarde voor mensen en organisaties toevoegt op het gebied van huisvesting en/of services, rekening houdend met people, place, process, prosperity en technology.
Je formuleert (een) strategisch verdedigbare en uitvoerbare oplossingen(en) voor een complex (internationaal) facilitair vraagstuk, gebruikmakend van de normen voor valide en betrouwbaar onderzoek.
Je analyseert de impact op het vraagstuk in de huidige en gewenste situatie van de: o economische aspecten;
o financiële aspecten;
o juridische aspecten;
o interne processen en de organisatieomgeving.
Je communiceert op heldere en professionele wijze met verschillende partijen op verschillende niveaus, zowel binnen als buiten de organisatie.
Je presenteert resultaten, plannen, conclusies en aanbevelingen mondeling en schriftelijk in correct Nederlands en/of Engels.
Je reflecteert op je persoonlijke vaardigheden en beroepshouding en geeft aan hoe deze zijn ontwikkeld tijdens de opleiding en hoe die vaardigheden en beroepshouding worden ingezet in de toekomstige carrière.
Je formuleert (een) strategisch verdedigbare en uitvoerbare oplossingen(en) voor een complex (internationaal) facilitair vraagstuk, gebruikmakend van de normen voor valide en betrouwbaar onderzoek.
Je analyseert de impact op het vraagstuk in de huidige en gewenste situatie van de: o economische aspecten;
o financiële aspecten;
o juridische aspecten;
o interne processen en de organisatieomgeving.
Je communiceert op heldere en professionele wijze met verschillende partijen op verschillende niveaus, zowel binnen als buiten de organisatie.
Je presenteert resultaten, plannen, conclusies en aanbevelingen mondeling en schriftelijk in correct Nederlands en/of Engels.
Je reflecteert op je persoonlijke vaardigheden en beroepshouding en geeft aan hoe deze zijn ontwikkeld tijdens de opleiding en hoe die vaardigheden en beroepshouding worden ingezet in de toekomstige carrière.
Inhoud
Voor een organisatie schrijft de student een adviesrapport m.b.t. een complex, facilitair vraagstuk. De begeleiding vindt plaats in communities of learners in combinatie met een organisatiebezoek van de begeleidend docent. In de eerste fase van het traject wordt de opdracht uitgewerkt tot een onderzoeksplan, waarop de student feedback krijgt.
Het advies wordt onderbouwd door middel van (praktijkgericht) onderzoek en houdt rekening met people, place, process, prosperity en technology. De impact van economische, financiële en juridische aspecten en van interne processen en de organisatieomgeving op het vraagstuk wordt geanalyseerd. De student presenteert het advies aan de opdrachtgever en verdedigt dit in het eindgesprek, waarin ook de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de student aan bod komt.
Het advies wordt onderbouwd door middel van (praktijkgericht) onderzoek en houdt rekening met people, place, process, prosperity en technology. De impact van economische, financiële en juridische aspecten en van interne processen en de organisatieomgeving op het vraagstuk wordt geanalyseerd. De student presenteert het advies aan de opdrachtgever en verdedigt dit in het eindgesprek, waarin ook de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de student aan bod komt.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Institute of Future Environments