Vak: Project Proces- & Informatiemanagement credits: 5

Vakcode
FMDP18PAAPRI
Naam
Project Proces- & Informatiemanagement
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
CONVERSIE
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Project Proces-en Informatiemanagement - Opdracht

Leeruitkomsten

Hoofdleeruitkomst

De student analyseert en (her)ontwerpt op basis van verschillende technieken een eenvoudig facilitair serviceproces van een organisatie, geeft aan hoe het proces ondersteund wordt door ICT en adviseert over verbetering van dit proces t.b.v. de klantbeleving.
 
De student
  • adviseert over de structuur van een Facilitaire organisatie en de inrichting van facilitaire processen daarbinnen (gebruik makend van ISO 41000 normering)
  • beschrijft de huidige en gewenste situatie op basis van klanteisen en -wensen, waarbij procestheorieen en stroomschema’s worden gebruikt
  • bepaalt welke informatie nodig is voor operationele en managementprocessen
  • geeft beargumenteerd weer  hoe processen door middel van ICT-middelen effectiever en efficiënter kunnen worden uitgevoerd.
  • Beschrijft de implementatie van een procesverandering incl. gebruik van ICT software voor de interne klanten en medewerkers.

Inhoud

In het project “Proces- en Informatiemanagement” staat de inrichting van facilitaire processen centraal. Na een oefenopdracht in je netwerk ga je in de rol van adviseur aan de slag voor een casusorganisatie. Daarbij is de belangrijkste vraag: “Hoe kom je tot een goede Frontoffice-Backofficestructuur (FOBO)”. Je werkt toe naar een FOBO-structuur waarbinnen standaardmeldingen geautomatiseerd afgehandeld kunnen worden. Het denken in processen, het in detail uitwerken van facilitaire procedures en de rol die ICT hierbij speelt zijn hierbij belangrijke vaardigheden. In de projectopdracht voer je met een groep analyses uit van problemen, achterhaal je oorzaken en kom je met oplossingen in de fictieve organisatieomgeving.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Institute of Future Environments