Vak: Studieloopbaanbegeleiding 1 credits: 1

Vakcode
FMDP20WFMSLB
Naam
Studieloopbaanbegeleiding 1
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
A.W. Bavinck
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Nederlands - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
  • Studieloopbaanbegeleiding 1 - Opdracht

Leeruitkomsten

Hoofdleeruitkomst
 
De student gebruikt de ontvangen informatie over zijn/haar houding en (studie)gedrag om persoonlijke leerdoelen op te stellen
 
De student
  • Somt op welke kwaliteiten tot een ondernemersmentaliteit behoren en herkent de mate waarin hij/zij over deze kwaliteiten beschikt.
  • Typeert de eigen groepsrol en leerstijl;
  • Toont bereidheid om mee te werken aan de groepsopdrachten door zich te houden aan de gemaakte groepsafspraken;
  • Geeft feedback aan en luistert naar de feedback van projectgenoten op zijn/haar functioneren;
  • Reflecteert op de ontvangen feedback en formuleert persoonlijke leerdoelen;
  • Demonstreert basisvaardigheden Nederlands.

Inhoud

Tijdens het eerste schooljaar, waarbinnen SLB1 en SLB2 valt, is de deeltijdstudent bezig met het opstellen van het portfolio. Aandachtspunten in dat portfolio zijn o.a. motivatie/keuze opleiding FM, functiebeschrijving, functieomschrijving, relevante werkervaring. Tevens wordt er gekeken naar de competenties en leeruitkomsten van FM en reflecteert de student op zijn of haar persoonlijke ontwikkeling binnen de FM competenties.
Behaalt een voldoende resultaat op de Taaltoetsen Nederlands en Engels.
Deeltijdstudenten die voldoende werkervaring hebben opgedaan en daarmee in aanmerking komen voor een vrijstelling voor de managementstage dienen deze aanvraag in periode 2 bij de examencommissie te hebben ingediend en voor de maand mei te hebben afgerond (i.v.m. studieplanning jaar 2).
Oriëntatie op de studieroute van het tweede schooljaar m.b.t. stage, inkoopsemester of vrije ruimte (minor). Inschrijven op (keuze) onderwijs en (her-)tentamens in Osiris en Blackbaord coursessen.

De gesprekspartner vanuit FM is de studieloopbaanbegeleider (SLB’er). De rode draad door de vier studiejaren heen zijn de gesprekken met de SLB’er. De rol van de SLB’er is die van coach, consulent, contactpersoon en contractpartner namens de opleiding. Indien nodig maakt de student individuele afspraken met zijn/haar SLB’er over te ondernemen activiteiten die toegesneden zijn op de persoonlijke situatie.
 
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Institute of Future Environments