Vak: Studieloopbaanbegeleiding 2 credits: 1

Vakcode
FMVP18SERSLB
Naam
Studieloopbaanbegeleiding 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
T.A. Raatjes
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • SLB - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Hoofd leeruitkomst:
Maakt keuzes en plannen voor het vervolg van de studie en reflecteert op de studievoortgang.
 
De student:
  • Vergelijkt de mogelijkheden voor de invulling van het tweede studiejaar (stage/minor/major VT).
  • Kiest en verantwoordt de invulling van het tweede studiejaar.
  • Past de persoonlijke leerdoelen aan o.b.v. nieuwe informatie over het eigen functioneren en zet deze om in een concreet plan.
  • Reflecteert a.d.h.v. een voorgeschreven model op de voortgang die in het studiejaar heeft plaatsgevonden.
  • Behaalt een voldoende resultaat voor de Taaltoets Engels.
 

Inhoud


In de propedeutische fase (het eerste studiejaar) van de opleiding FM is het belangrijk dat je
-           je oriënteert op de studie en het beroep;
-           een bewuste keuze maakt voor de studie en je die keuze kunt motiveren;
-           actief studiegedrag vertoont zodat aan het eind van de propedeuse vast te stellen is of FM echt jouw studie is;
-           jouw geschiktheid voor studie en beroep concreet kunt aantonen.|

Daarnaast maak je de keuze voor de major die je gaat volgen vanaf jaar 2: Facility Management in Business (FiB), Hospitality in Business (HiB) of International Facility Management (IFM). Bovendien is er in de gesprekken aandacht voor keuzemogelijkheden m.b.t. studieondersteuning of extra uitdaging.
De gesprekspartner vanuit FM is de studieloopbaanbegeleider (SLB’er). De rode draad door de vier studiejaren heen zijn de gesprekken met de SLB’er. De rol van de SLB’er is die van coach, consulent, contactpersoon en contractpartner namens de opleiding.
De student maakt individuele afspraken met zijn/haar SLB’er over te ondernemen activiteiten die toegesneden zijn op de persoonlijke situatie. De SLB'er kan binnen de gestelde uren afspraken met de student maken voor opdrachten of het doen van een activiteit.
 

School(s)

  • Institute of Future Environments