Vak: Loopbaanontwikkeling Professionals 3.1 credits: 1
- Vakcode
- ITDB17LOP5
- Naam
- Loopbaanontwikkeling Professionals 3.1
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Sibum
- Werkvormen
-
- Individueel
- Intervisie
- Opdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Loopbaanontwikkeling Professionals 3.1 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Leerdoelen:
1. Student stelt C.V. en portfolio bij en kan zichzelf profileren als beginnend ICT-professional op basis van het C.V. en het portfolio
(niveau 3)
2. Student stelt Persoonlijk Ontwikkelingsplan zelfstandig bij op basis van opgedane ervaringen uit jaar 1 en 2 ten behoeve van sturing aan de eigen (studie)loopbaan en kan zelfstandig uitvoering geven aan zijn plan. (niveau 3)
3. Student is in staat het gehele reflectiemodel toe te passen op zijn eigen professionele handelen en is in staat zijn ervaringen/reflecties te verwoorden en te verantwoorden (mondeling en schriftelijk)(niveau 3)
(Zie verder de informatie in de Handleiding LOP.)
1. Student stelt C.V. en portfolio bij en kan zichzelf profileren als beginnend ICT-professional op basis van het C.V. en het portfolio
(niveau 3)
2. Student stelt Persoonlijk Ontwikkelingsplan zelfstandig bij op basis van opgedane ervaringen uit jaar 1 en 2 ten behoeve van sturing aan de eigen (studie)loopbaan en kan zelfstandig uitvoering geven aan zijn plan. (niveau 3)
3. Student is in staat het gehele reflectiemodel toe te passen op zijn eigen professionele handelen en is in staat zijn ervaringen/reflecties te verwoorden en te verantwoorden (mondeling en schriftelijk)(niveau 3)
(Zie verder de informatie in de Handleiding LOP.)
Inhoud
Binnen het LOP-programma ligt de nadruk op de competentie Professioneel handelen (verantwoord handelen): zelfsturende vaardigheden, houding en gedrag: carrière- en persoonlijke ontwikkeling; professionele beroepshouding, vaktechnische integriteit ("de rechte rug”).
Daarom wordt er aandacht besteed aan de volgende onderdelen:
Daarom wordt er aandacht besteed aan de volgende onderdelen:
- de ontwikkeling t.a.v. alle beroepscompetenties;
- de studievoortgang en de daarbij behordene (studie) loopbaankeuzes;
- het reflecteren op de competentieontwikkeling;
- het vastleggen van die ontwikkeling in een (digitaal) portfolio (=map met bewijsstukken).
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT