Vak: Bedrijfskunde credits: 4
- Vakcode
- ITDB19BDK
- Naam
- Bedrijfskunde
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Sibum
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Bedrijfskunde - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student:
- kan op meerdere niveaus een organisatie typeren en definiëren, op basis van een gekozen organisatiemodel uit de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan op meerdere niveaus een organisatie modelleren, op basis van een gekozen organisatiemodel uit de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan zinvolle verbanden tussen tussen de typering, definiering en modellering van een organisatie construeren, op basis van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan het kwaliteitsverbetering/optimalisatievraagstuk van organisaties en de trends hierin herkennen, op basis van van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan diverse kwaliteitseisen t.a.v. kwaliteitsverbetering in organisaties definiëren, op basis van van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan de fasering van het organisatie-optimalisatietraject en bijbehorende resultaatgebieden herkennen en benoemen, op basis van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan het verschil tussen standaardpakketten en maatwerksoftware herkennen, op basis van de theorie over standaard- en maatwerksoftware.
- kan verschillende scenario’s, fases en bijbehorende activiteiten herkennen in het kader van een organisatieoptimalisatie m.b.v. een standaardpakket op basis van theorie over organisatieoptimalisatie.
- kan op meerdere niveaus een organisatie typeren en definiëren, op basis van een gekozen organisatiemodel uit de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan op meerdere niveaus een organisatie modelleren, op basis van een gekozen organisatiemodel uit de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan zinvolle verbanden tussen tussen de typering, definiering en modellering van een organisatie construeren, op basis van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan het kwaliteitsverbetering/optimalisatievraagstuk van organisaties en de trends hierin herkennen, op basis van van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan diverse kwaliteitseisen t.a.v. kwaliteitsverbetering in organisaties definiëren, op basis van van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan de fasering van het organisatie-optimalisatietraject en bijbehorende resultaatgebieden herkennen en benoemen, op basis van de bedrijfskundige systeemtheorie.
- kan het verschil tussen standaardpakketten en maatwerksoftware herkennen, op basis van de theorie over standaard- en maatwerksoftware.
- kan verschillende scenario’s, fases en bijbehorende activiteiten herkennen in het kader van een organisatieoptimalisatie m.b.v. een standaardpakket op basis van theorie over organisatieoptimalisatie.
Inhoud
Organisaties zijn klanten van IT-medewerkers.
Om als IT-medewerker klantgericht in organisaties te werken, wordt in dit vak bedrijfskundige kennis behandeld.
Daarbij wordt aandacht besteed aan kwaliteitsverbetering van organisaties met behulp van IT-oplossingen.
Om als IT-medewerker klantgericht in organisaties te werken, wordt in dit vak bedrijfskundige kennis behandeld.
Daarbij wordt aandacht besteed aan kwaliteitsverbetering van organisaties met behulp van IT-oplossingen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT