Vak: Praktijk trede 10 periode AB credits: 10

Vakcode
LNVA20PR10AB
Naam
Praktijk trede 10 periode AB
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
R. de Haan
Werkvormen
Toetsen

Leeruitkomsten

Knowledge & Understanding
Visie DLM/LMIPA
KU1 De afgestudeerde is merkbaar intrinsiek gemotiveerd om als podiumkunstenaar beroepsmatig te functioneren.
Creërend
KU3 De afgestudeerde maakt vanuit zijn eigen artistieke visie een (samenhangend) creatief geheel van de kernelementen van dans.
Artistiek
KU4 De afgestudeerde weet in de vorm van dans, zang en acteren met zijn uitstraling en persoonlijkheid de toeschouwer te beroeren en te fascineren.
KU5 De afgestudeerde geeft zichtbaar vorm aan zijn eigen of andermans concepten en artistieke ideeën in de vorm van dans of Song & Danstechniek en weet daarbij door zijn uitstraling en persoonlijkheid de toeschouwer te beroeren en te fascineren.
Samenwerkend
KU6 De afgestudeerde kan samen met andere podiumkunstenaars werken.
Samenwerkend
KU7 De afgestudeerde levert vanuit de eigen deskundigheid samen met betrokkenen actief, respectvol en gedisciplineerd een bijdrage aan de totstandkoming, uitvoering van gemeenschappelijke processen.
Ambachtelijk
KU11 De afgestudeerde oriënteert zich snel op een voorstellingslocatie en maakt zich deze als werkplek eigen.
KU12 De afgestudeerde is in staat zijn kennis achter de schermen van de productie toe te passen.

 Applying Knowledge & Understanding
Visionair
AKU1 De afgestudeerde danser/musicaldanser is een theaterpersoonlijkheid die een eigen visie heeft op het vak.
AKU2 De afgestudeerde is merkbaar intrinsiek gemotiveerd om als podiumkunstenaar beroepsmatig te functioneren.
AKU3 De afgestudeerde staat open voor innovatie binnen de podiumkunsten.
Creërend/artistiek
AKU5 De afgestudeerde maakt vanuit zijn eigen artistieke visie een (samenhangend) creatief geheel van de kernelementen van dans.
Analytisch/Assimilerend
AKU10 De afgestudeerde koppelt zijn cognitieve ontwikkeling aan zijn fysieke ontwikkeling en vice versa.
AKU11 De afgestudeerde integreert een breed scala aan verworven instrumentele vaardigheden en ambachtelijke kennis in zijn opleidings- en/of beroepscontext.

Making Judgements
Omgevingsgericht
MJ1 De afgestudeerde verdiept zich in de innovatie van verschillende kunsten en laat zich hierdoor inspireren.
MJ2 De afgestudeerde is flexibel, gedisciplineerd, stressbestendig en initiatiefrijk.

Communication
Samenwerkend
C1 De afgestudeerde levert vanuit de eigen deskundigheid samen met andere betrokkenen een bijdrage aan de totstandkoming en uitvoering van gemeenschappelijke processen.
Communicatief
C2 De afgestudeerde levert vanuit de eigen deskundigheid samen met andere betrokkenen een bijdrage aan de totstandkoming en uitvoering van gemeenschappelijke processen.
Ondernemend
C9 De afgestudeerde is in staat netwerken op te bouwen en te onderhouden.

Learning Skills
Innovatief
LS5 De afgestudeerde geeft zelfstandig verworven kennis en vaardigheden op eigen wijze vorm en concretiseert deze.

Inhoud

Theater Praktijk: in dit domein maken de studenten kennis met hun toekomstige werkveld. Studenten doen praktijkervaring op door middel van podiumpraktijkstages op een niveau dat past bij de studiefase waarin de student zich bevindt. In trede 9 wordt dit domein gecombineerd met het domein Onderwijs Praktijk en woont de student lessen bij en observeert hij de docent Dans. Op deze manier wordt zijn bewustwording vergroot van zowel de praktijk van het lesgeven, als van de opbouw van een les.

Creatie en Educatie Project (CEP ) uitsluitend in trede 9
Hierbij worden creatie, educatie en leidinggeven samengebracht in een onderwijssituatie.

MEDI/Onderwijs Praktijkstages uitsluitend in trede 9
Onderwijs Praktijkstages biedt mogelijkheden de verworven theoretische aspecten van het onderwijsproces in praktijk brengen binnen het reguliere basis-en voortgezet onderwijs.

Theater Praktijkstages
Theater Praktijkstages bieden mogelijkheden om als uitvoerend kunstenaar, deels zelfstandig, deels onder supervisie podium- en werkveldervaring op te doen.

Project ArtCore (ADEP)
Dit is een performing arts project waarin de studenten aan de hand van een thema, samen met hun coach, een presentatie c.q. performing arts project maken en ervaring krijgen in ondernemen en creëren.

Project “I”
Het Project “I” vindt vroeg in trede 9 plaats en heeft een oriënterende en samenwerkende doelstelling.

Project Integratie
Bij het Project Integratie wordt onder leiding van diverse choreografen/regisseurs een product uitgevoerd, waarbij verschillende domeinen geïntegreerd zijn tot een samenhangend geheel.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts