Vak: Integrale opdracht 1 - Project (MKT/Onderzoek) credits: 3

Vakcode
MMVP15IOP1
Naam
Integrale opdracht 1 - Project (MKT/Onderzoek)
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
3
Taal
Nederlands
Coördinator
B. Volders
Werkvormen
  • Intervisie
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • IOP1 - Project (MKT/Onderzoek) - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills:
  • Samenwerken
  • Commercieel bewustzijn
  • Nieuwsgierigheid
Leeruitkomsten:
De student kan:
  • samen met de andere groepsgenoten een planning maken en je daaraan houden;
  • een onderzoeksplan maken voor een primair onderzoek over consumenten en concurrenten;
  • de ontwikkelingen in de externe omgeving die relevant zijn voor de bedrijfstak beschrijven en daar een oordeel over geven;
  • de externe omgeving analyseren en concluderen of daarin nog kansen zijn voor een organisatie;
  • efficiënt samenwerken in een groep;
  • verschillende rollen in een groep adequaat vervullen;
  • overtuigend en in goed Nederlands aanbevelingen in een adviesrapport verwerken;
  • vragen van externen over de aanbevelingen en de onderbouwing daarvan, met betrekking tot het marktonderzoek mondeling goed beantwoorden;
  • een samenwerkingscontract volgens de instructies opstellen.

Inhoud

Niveau:
Inleidend
 
Inhoud:
In dit blok ga je een externe omgeving beschrijven van een zelf te kiezen markt (product). Deze keuze moet voldoen aan een aantal voorwaarden (consumentenmarkt, product, etc.) en goedgekeurd worden door de coach. Aan de hand van deze beschrijving geef je een advies aan een groep investeerders over de aantrekkelijkheid van de markt. Voor CE is dit altijd een Nederlandse markt, voor IBL (deels) aangevuld met een buitenlandse markt en voor SBRM is de invalshoek de retail.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE, Hanze.nl/JCA of de blackboard course.

Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
 
 

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management