Vak: Practical Assignment-Skills credits: 1

Vakcode
MRVH73PO1B
Naam
Practical Assignment-Skills
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
S.G. Tjemkes
Werkvormen
  • Onderwijs
Toetsen
  • PO1B -negotiate - Opdracht

Leeruitkomsten

1. De student kan verschillende typen processen in een ketengerelateerde organisatie herkennen, beschrijven en analyseren;
2. De student krijgt inzicht in hoe verschillende partijen in de keten, direct of indirect, de klantbehoefte vervullen;
3. De student kan de juridische risico's en kansen voor een ketengerelateerde organisatie onderkennen en verantwoorden;
4. De student kan een relatie leggen tussen besturing van een organisatie en (de noodzaak van) informatiestromen en deze analyseren;
4. De student kan inzicht geven in de informatie en informatiesystemen t.b.v. bedrijfsvoering die een rol speelt en hier een verbetering in voorstellen / adviseren (inzet van informatie (IT) tbv het behalen van de bedrijfsdoelstellingen);
5. De student kan aan de voor- en achterkant van een organisatie de daar aanwezige stromen in termen van mensen, middelen en informatie beschrijven, analyseren en met elkaar in
verband brengen.
7. De student kan op basis van een intake, analyse met onderzoeksplan komen tot een gestructureerde beschrijving van een organisatie en daaruit voortvloeiend een schriftelijke advies geven aan de organisatie voor verbetering(en);
8. De student kan vervolgens deze aanbevelingen op professionele wijze aan het bedrijf presenteren

Inhoud

In deze opdracht wordt voortgeborduurd op de Opdracht Inleiding Bedrijfskunde. De steeds meer opgedane theorie wordt toegepast in een praktische setting. Een setting passend bij dit blok, namelijk in een ketenorganisatie, oftewel een bedrijf met zowel aan de voor- als achterkant activiteiten en daarmee onderdeel van een keten. Aan de hand van een door de HG gekozen organisatie gaan de studenten in groepsvorm de organisatie bezoeken, een intake afnemen adv interviews, analyseren en een verbetervoorstel schrijven vanuit meerdere perspectieven: marketing, supply chain management, behavior en management information systems. Daarbij wordt ook hier in de beschrijving rekening gehouden met de economische en juridische randvoorwaarden die horen bij een dergelijke exercitie. Het integrale aspect van Bedrijfskunde – en dan in een keten gerelateerde organisatie – komt hier maximaal aan de orde.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Bedrijfskunde