Vak: Integraal Product 2 credits: 4
- Vakcode
- MRVH7IPD2
- Naam
- Integraal Product 2
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- N. Ziengs
- Werkvormen
-
- Onderwijs
- Toetsen
-
- Intergraal Product 2 - Opdracht
Leeruitkomsten
Door het Integrale Product in blok 2.2 succesvol te realiseren, kan de student:
1. de voor innovaties relevante in- / externe bedrijfsomgeving in beeld brengen;
2. na theoretische bestudering en het zelf samenvatten van in de context relevante zaken een concreet innovatieproject beschrijven en vertalen naar een marktintroductie;
3. diverse typen innovaties herkennen en het belang van innoveren duidelijk maken aan de hand van onderzoek, adviesrapportage en -presentatie;
4. de creatieve kant van innoveren ervaren en het doorlopen van creatieve processen;
5. de financiële implicaties van innovaties benoemen, berekenen en beoordelen;
6. de juridische implicaties van innovaties benoemen en beschrijven;
7. organisatie(s) op adequate wijze met inzet van diverse communicatievormen adviseren m.b.t. de uit te rollen innovatiestrategie;
8. in teamverband samenwerken en gezamenlijk netwerken in de praktijkomgeving;
9. zakelijke bijeenkomsten beleggen en uitvoeren.
PLU 1: Identificatie van organisatievraagstukken en optimalisatie van bedrijfsprocessen.
PLU 2: Methodische aanpak en verantwoording van toegepast onderzoek.
PLU 3: Identificatie en analyse van juridische en financiële risico’s met het oog op beheersing ervan.
PLU 4: Identificatie en analyse van relevante omgevingsinvloeden.
PLU 5: (Creatieve) advisering t.a.v. strategisch innovatieve oplossingen ter optimalisatie van bedrijfsprocessen.
PLU 10: Professioneel effectieve multidisciplinaire communicatie met stakeholders.
Inhoud
De opdracht bestaat uit 5 subopdrachten die resulteren in een adviesrapportage, een financiële bijlage, een video, een presentatie en een map met portfolio producten. Globaal genomen gaat het om de volgende opdrachten en fasen:
1. Voorbereiding – De student vormt een team en zet een fictieve adviesorganisatie op;
2. Selectie, beschrijving, theorie- Het team regelt een opdrachtgever of kiest een alternatief;
3. Het team maakt een aanvalsplan;
4. Het team doet onderzoek en rapporteert;
5. Het team zet een presentatie in elkaar.
Deze semi voor-gestructureerde activiteiten monden uit in de tijdige oplevering van de eerdergenoemde deliverables.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Bedrijfskunde