Vak: Integraal Product 2 credits: 4

Vakcode
MRVH7IPD2
Naam
Integraal Product 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
N. Ziengs
Werkvormen
  • Onderwijs
Toetsen
  • Intergraal Product 2 - Opdracht

Leeruitkomsten

Door het Integrale Product in blok 2.2 succesvol te realiseren, kan de student:

1. de voor innovaties relevante in- / externe bedrijfsomgeving in beeld brengen;

2. na theoretische bestudering en het zelf samenvatten van in de context relevante zaken een concreet innovatieproject beschrijven en vertalen naar een marktintroductie;

3. diverse typen innovaties herkennen en het belang van innoveren duidelijk maken aan de hand van onderzoek, adviesrapportage en -presentatie;

4. de creatieve kant van innoveren ervaren en het doorlopen van creatieve processen;

5. de financiële implicaties van innovaties benoemen, berekenen en beoordelen;

6. de juridische implicaties van innovaties benoemen en beschrijven;

7. organisatie(s) op adequate wijze met inzet van diverse communicatievormen adviseren m.b.t. de uit te rollen innovatiestrategie;

8. in teamverband samenwerken en gezamenlijk netwerken in de praktijkomgeving;

9. zakelijke bijeenkomsten beleggen en uitvoeren.

 

PLU 1: Identificatie van organisatievraagstukken en optimalisatie van bedrijfsprocessen.

PLU 2: Methodische aanpak en verantwoording van toegepast onderzoek.

PLU 3: Identificatie en analyse van juridische en financiële risico’s met het oog op beheersing ervan.

PLU 4: Identificatie en analyse van relevante omgevingsinvloeden.

PLU 5: (Creatieve) advisering t.a.v. strategisch innovatieve oplossingen ter optimalisatie van bedrijfsprocessen.

PLU 10: Professioneel effectieve multidisciplinaire communicatie met stakeholders.

Inhoud

Gedurende blok 2.2 werkt de student in teamverband in en met de praktijk aan concrete innovatieproducten, -diensten en / of -processen. Als team studenten omgevormd tot professioneel adviesbureau ga de student een zelf te kiezen opdrachtgever adviseren, vanuit zijn belevingswereld en na grondige desk- en field research. Belangrijk punt is hoe deze opdrachtgever het best extra waarde voor de klant en dus voor zichzelf kan realiseren.
De opdracht bestaat uit 5 subopdrachten die resulteren in een adviesrapportage, een financiële bijlage, een video, een presentatie en een map met portfolio producten. Globaal genomen gaat het om de volgende opdrachten en fasen:
1. Voorbereiding – De student vormt een team en zet een fictieve adviesorganisatie op;
2. Selectie, beschrijving, theorie- Het team regelt een opdrachtgever of kiest een alternatief;
3. Het team maakt een aanvalsplan;
4. Het team doet onderzoek en rapporteert;
5. Het team zet een presentatie in elkaar.
Deze semi voor-gestructureerde activiteiten monden uit in de tijdige oplevering van de eerdergenoemde deliverables.   
 
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Bedrijfskunde