Vak: Project Management 1- meeting credits: 1
- Vakcode
- MRVP73PM1B
- Naam
- Project Management 1- meeting
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.G. Tjemkes
- Werkvormen
-
- Onderwijs
- Toetsen
-
- PM1-meting - Opdracht
Leeruitkomsten
De student:
• kan in een vergadering participeren en deze voorzitten en bijdragen aan een vergadering door met behulp van geleerde technieken draagvlak voor voorstellen te creëren die bijdragen aan de samenwerking, sfeer en/of het resultaat;
• staat open voor feedback, geeft feedback aan medestudenten volgens de geleerde feedbackregels en kan op het tijdens de trainingen geleerde reflecteren door terug te kijken op het eigen handelen en samenwerken en hieruit minstens twee concrete ontwikkelpunten te formuleren en te motiveren
• kan in een vergadering participeren en deze voorzitten en bijdragen aan een vergadering door met behulp van geleerde technieken draagvlak voor voorstellen te creëren die bijdragen aan de samenwerking, sfeer en/of het resultaat;
• staat open voor feedback, geeft feedback aan medestudenten volgens de geleerde feedbackregels en kan op het tijdens de trainingen geleerde reflecteren door terug te kijken op het eigen handelen en samenwerken en hieruit minstens twee concrete ontwikkelpunten te formuleren en te motiveren
Inhoud
Bij samenwerken ( bijdragen aan een gezamenlijk resultaat door een optimale afstemming tussen de eigen kwaliteiten en belangen en die van de groep/de anderen) en vergaderen ( heeft kennis van de vergadertechnieken en kan deze toepassen in de praktijd) wordt aandacht besteed aan het samenwerken met anderen, in project- en vergadervorm. Samenwerken start voor de student bij inzicht in zichzelf, hoe leert de student zelf en hoe leert de ander. Aan de orde komen leerstijlen en groepsrollen ( bijvoorbeeld Belbin). De student leert luisteren naar anderen en leert hoe samenwerking kan worden bevorderd door gebruik te maken van bijvoorbeeld intervisie. De student leert de beginselen van vergaderen, zoals het opstellen van een agenda en het maken van notulen en leert de bruikbaarheid van deze documenten in te zien. De student kan reflecteren op het eigen handelen door terug te kijken op het eigen handelen, zich bewust te worden hiervan en lessen voor de toekomst uit haalt.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Bedrijfskunde