Vak: Rekenvaardigheid 2 credits: 1
- Vakcode
- ONVA18RKV2
- Naam
- Rekenvaardigheid 2
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Engels
- Coördinator
- R.A. Hulst
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Rekenvaardigheid 2 - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Competencies:
De student kan:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student kan:
- berekeningen uitvoeren ten behoeve van marktbeslissingen;
- berekening uitvoeren ten behoeve van distributie beslissingen;
- elasticiteitsberekeningen uitvoeren;
- berekeningen uitvoeren ter behoeve van reclame, promotie, direct marketing en online marketing;
- berekeningen uitvoeren ten behoeve van prijsbeslissingen.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Gedurende de vorige onderwijseenheden hebben jullie de basisvaardigheden van het rekenen (weer) onder de knie gekregen. Tevens hebben jullie gemerkt dat er in de praktijk, zowel op marketing- als op economisch gebied allerlei situaties zijn waar je beslissingen moet nemen gebaseerd op berekeningen.
Verdiepend
Inhoud:
Gedurende de vorige onderwijseenheden hebben jullie de basisvaardigheden van het rekenen (weer) onder de knie gekregen. Tevens hebben jullie gemerkt dat er in de praktijk, zowel op marketing- als op economisch gebied allerlei situaties zijn waar je beslissingen moet nemen gebaseerd op berekeningen.
In deze cursus leer je calculaties uit te voeren ondersteunend aan je marketing- en bedrijfseconomische beslissingen
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/Ondernemen of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management