Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 5 credits: 1

Vakcode
SRVB14BCN5
Naam
Bedrijfscommunicatie Nederlands 5
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
B.H. Martens-Pras
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie Nederlands 5 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student:
  • laat zien uit welke onderdelen een zakelijk onderzoeksrapport bestaat en kan de criteria per onderdeel toepassen.
  • formuleert enquêtevragen schriftelijk volgens de theorie.
  • benoemt het verschil tussen feitelijk beschrijven en interpreteren en past dit toe in een schrijfopdracht.
  • beoordeelt een managementsamenvatting en herschrijft deze volgens de aangeboden richtlijnen.
 

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Bij BCN staat dit blok rapporteren en formuleren centraal. Bij rapporteren gaat het om een verdieping van jaar 1. Je leert hoe je een goed, zakelijk onderzoeksrapport maakt met de juiste invulling van alle onderdelen. Ook leer je welke vragen geschikt zijn om te gebruiken in een enquête. Daarnaast leer je hoe je resultaten uit onderzoek op de juiste manier weergeeft en hoe je de daaruit afgeleide conclusies onderbouwt. 

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.

Bijzonderheden:
Portfolio met opdrachten, alle opdrachten moeten voldoende zijn.
Voorbereiding op en aanwezigheid bij de lessen verplicht.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management