Vak: Commerciële Presentatie credits: 1

Vakcode
SRVB16CCP
Naam
Commerciële Presentatie
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
A.E.J. Rust
Werkvormen
  • Individueel
  • Intervisie
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Commerciële Presentatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student:
  • presenteert met een commerciële insteek (verkoop gericht).
  • demonstreert een product/dienst in een commerciële setting.
  • laat een professionele, klantgerichte houding zien.
  • toont inzicht in koopmotieven en weerstand.
  • creëert een gepast oplossing voor het probleem van de klant.
  • creëert een open sfeer van gespreksvoering.
  • past de principes van commerciële calculaties toe.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Sales. Dé vaardigheid voor ondernemers en ondernemende managers. Door middel van een commerciële presentatie in een Business to Business setting zullen verkoopvaardigheden worden getoetst. Evenals presentatievaardigheden met een commerciële inslag.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management