Vak: Online Marketing credits: 2

Vakcode
SRVB16OMT
Naam
Online Marketing
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
A.E.J. Rust
Werkvormen
  • Action learning
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Intervisie
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Online Marketing - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
Na het volgen van dit studieonderdeel kun je:
  • samen met de andere groepsgenoten een planning maken en je daaraan houden (bijlage 2 - DC 8, 9 en 10);
  • een onderzoeksplan “Online Marketingmedia” voor de doelgroep(en) maken, zowel algemeen als specifiek, voor een primair onderzoek over de doelgroep en inzet van de media voor deze doelgroep (DC 2);
  • ontwikkelingen in de externe omgeving en Online Marketingmedia die relevant zijn voor het studentenbedrijf beschrijven en daar de juiste conclusies uit trekken en vertalen naar een Online Marketingmix (DC 3);
  • vaststellen of er voldoende ‘ruimte’ en ‘rendement’ is in de externe omgeving voor de Online Marketingmix van het studentenbedrijf (DC 4);
  • efficiënt en adequaat samenwerken in een groep (DC 9);
  • in goed Nederlands aanbevelingen in een adviesrapport verwerken (DC 7 en 9);
  • individueel en op professionele wijze enkele vragen over de aanbevelingen en de onderbouwing daarvan naar behoren beantwoorden (DC 9).

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
De huidige consument heeft tegenwoordig een heel arsenaal aan communicatiemiddelen ter beschikking waarmee ze hun mening kan uiten, ten voordele- en nadele van een organisatie.Het is daarom belangrijk dat organisaties de nieuwe technologieën begrijpen, alsmede weten hoe ze te gebruiken ten voordele van het bedrijf. De student onderzoekt zowel de bedrijfsinvestering als het rendement wat de organisatie verkrijgt.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management