Vak: Sales credits: 1
- Vakcode
- SRVB16SLS
- Naam
- Sales
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.W. Vrijburg
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Sales - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student is na dit blok in staat:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student is na dit blok in staat:
- zakelijke relaties aan te knopen met prospects in een B-to-B situatie;
- uit te leggen uit welke 5 fasen een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek bestaat;
- de 5 fasen in een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek toe te passen;
- een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek te openen volgens de richtlijnen zoals die tijdens de verkooptraining zijn aangereikt;
- tijdens een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek de behoefte te bepalen volgens de richtlijnen zoals die tijdens de verkooptraining zijn aangereikt;
- tijdens een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek een product te presenteren volgens de richtlijnen zoals die tijdens de verkooptraining zijn aangereikt;
- tijdens een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek over de prijs te onderhandelen volgens de richtlijnen zoals die tijdens de verkooptraining zijn aangereikt;
- een behoeftengericht B-to-B verkoopgesprek af te sluiten volgens de richtlijnen zoals die tijdens de verkooptraining zijn aangereikt;
- effectief te communiceren tijdens een B-to-B verkoopgesprek volgens de richtlijnen zoals die tijdens de training zijn aangereikt.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Tijdens de training worden de verschillende fasen van een verkoopgesprek behandeld en geoefend. De afronding bestaat uit het voeren van een business-to-business verkoopgesprek met twee gesprekspartners.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Verdiepend
Inhoud:
Tijdens de training worden de verschillende fasen van een verkoopgesprek behandeld en geoefend. De afronding bestaat uit het voeren van een business-to-business verkoopgesprek met twee gesprekspartners.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management