Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 12 credits: 1
- Vakcode
- SRVB17BCN12
- Naam
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 12
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B.H. Martens-Pras
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Bedrijfscommunicatie Nederlands 12 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student:
- weet uit welke onderdelen een afstudeerscriptie bestaat en kan op de juiste manier invulling aan deze onderdelen geven;
- kan op voorgeschreven manier bronnen vermelden en bronnenlijst opstellen;
- schrijft een consistente tekst waarin hij antwoord geeft op een centrale onderzoeksvraag.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Verslaglegging is de voorbereiding op het schrijven van de afstudeerscriptie. Er wordt aandacht besteed aan structuur, consistentie, taal en bronvermelding.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verdiepend
Inhoud:
Verslaglegging is de voorbereiding op het schrijven van de afstudeerscriptie. Er wordt aandacht besteed aan structuur, consistentie, taal en bronvermelding.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
- P behaald.
- Meer dan 48 EC behaald in jaar 2.
- Bedrijfsvoering van heel jaar 2 behaald.
- Blok 5 en 6 helemaal behaald.
- Van de blokken 7 en 8 één van de onderstaande combinaties behaald:
- Blok 7: Inkoop (SRVB16INK) en Sales (SRVB16SLS) (4EC)
- Blok 8: HRM/Recht theorie (SRVB14HRT), HRM/Recht Praktijkopdracht (SRVB15HRO) en HRM/Recht Gespreksvoering (SRVB15HRG) (6 EC)
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management