Vak: Onderzoek Onderzoeksopzet credits: 2
- Vakcode
- SRVB17OZO
- Naam
- Onderzoek Onderzoeksopzet
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.S. Niemeijer
- Werkvormen
-
- Intervisie
- Practicum / Training
- Probleem gestuurd onderwijs
- Projectonderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Onderzoek Onderzoeksopzet - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student kan na het volgen van dit vak:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student kan na het volgen van dit vak:
- Een onderzoeksopzet schrijven;
- Deskresearch verrichten om te komen tot afbakening van een onderzoeksvraag;
- Een keuze maken voor kwalitatief danwel kwantitatief (markt-)onderzoek;
- Een plan maken voor het systematisch verzamelen van gegevens;
- Een (statistisch) analyseplan maken.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Het schrijven van een onderzoeksopzet.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
Verdiepend
Inhoud:
Het schrijven van een onderzoeksopzet.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
- P behaald.
- Meer dan 48 EC behaald in jaar 2.
- Bedrijfsvoering van heel jaar 2 behaald.
- Blok 5 en 6 helemaal behaald.
- Van de blokken 7 en 8 één van de onderstaande combinaties behaald:
- Blok 7: Inkoop (SRVB16INK) en Sales (SRVB16SLS) (4EC)
- Blok 8: HRM/Recht theorie (SRVB14HRT), HRM/Recht Praktijkopdracht (SRVB15HRO) en HRM/Recht Gespreksvoering (SRVB15HRG) (6 EC)
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management