Vak: Onderzoek Onderzoeksopzet credits: 2

Vakcode
SRVB17OZO
Naam
Onderzoek Onderzoeksopzet
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
A.S. Niemeijer
Werkvormen
  • Intervisie
  • Practicum / Training
  • Probleem gestuurd onderwijs
  • Projectonderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Onderzoek Onderzoeksopzet - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student kan na het volgen van dit vak:
  • Een onderzoeksopzet schrijven;
  • Deskresearch verrichten om te komen tot afbakening van een onderzoeksvraag;
  • Een keuze maken voor kwalitatief danwel kwantitatief (markt-)onderzoek;
  • Een plan maken voor het systematisch verzamelen van gegevens;
  • Een (statistisch) analyseplan maken.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Het schrijven van een onderzoeksopzet.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
  • P behaald.
  • Meer dan 48 EC behaald in jaar 2.
  • Bedrijfsvoering van heel jaar 2 behaald.
  • Blok 5 en 6 helemaal behaald.
  • Van de blokken 7 en 8 één van de onderstaande combinaties behaald:
    • Blok 7: Inkoop (SRVB16INK) en Sales (SRVB16SLS) (4EC)
    • Blok 8: HRM/Recht theorie (SRVB14HRT), HRM/Recht Praktijkopdracht (SRVB15HRO) en HRM/Recht Gespreksvoering (SRVB15HRG) (6 EC)

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management