Vak: Retail Innovation 1 credits: 3
- Vakcode
- SRVB17RIV1
- Naam
- Retail Innovation 1
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.S. Bokma
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Retail Innovation 1 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student:
- is in staat constructief en effectief samen te werken in teamverband;
- is in staat een nieuw innovatief retail concept te onderzoeken door middel van field research;
- is in staat een nieuw retailconcept te ontwikkelen;
- is in staat aan de hand van de theorie een nieuwe retailformule in te vullen;
- rapporteert op klantgerichte wijze de conceptinnovatie aan de opdrachtgever.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
In blok 7 ontwikkelt het studentbedrijf een nieuwe retailformule voor een externe opdrachtgever (een bestaande retailer i.s.m. de Groningen City Club). De aangereikte theorie uit blok 4 jaar 1 (Retailing theorie) wordt hierbij uitgediept en doorvertaald in een nieuw retailconcept.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Verdiepend
Inhoud:
In blok 7 ontwikkelt het studentbedrijf een nieuwe retailformule voor een externe opdrachtgever (een bestaande retailer i.s.m. de Groningen City Club). De aangereikte theorie uit blok 4 jaar 1 (Retailing theorie) wordt hierbij uitgediept en doorvertaald in een nieuw retailconcept.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management