Vak: Retail Innovation 2 credits: 3
- Vakcode
- SRVB17RIV2
- Naam
- Retail Innovation 2
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.S. Bokma
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Retail Innovation 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competenties:
De student is in staat:
- Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
- Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
- Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
- Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
- Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
- Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
- Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
- Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
- Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
- Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
De student is in staat:
- een moodboard te maken van de nieuwe retailformule, waarbij commercieel inzicht blijkt uit de vormgeving;
- een implementatieplan voor de nieuwe retailformule te schrijven;
- een financieel overzicht en onderbouwing daarvan te maken voor een implementatieplan voor de nieuwe retailformule;
- een kostenraming te maken van operationele activiteiten voor opening van de nieuwe retailformule;
- opgedane kennis uit jaar 1 van de opleiding succesvol door te vertalen naar de nieuwe retailformule in dit opleidingsjaar.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
De studentbedrijven werken de nieuw retailformule tot in detail uit (invulling van de 8 retail P’s). Daarnaast wordt een implementatieplan opgeleverd aan de opdrachtgever. Dit plan beschrijft alle te nemen acties en planningen tot aan het moment van opengaan van de nieuwe winkel.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Verdiepend
Inhoud:
De studentbedrijven werken de nieuw retailformule tot in detail uit (invulling van de 8 retail P’s). Daarnaast wordt een implementatieplan opgeleverd aan de opdrachtgever. Dit plan beschrijft alle te nemen acties en planningen tot aan het moment van opengaan van de nieuwe winkel.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.
Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2
Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management