Vak: Retail Innovation 2 credits: 3

Vakcode
SRVB17RIV2
Naam
Retail Innovation 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
3
Taal
Nederlands
Coördinator
M.S. Bokma
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Retail Innovation 2 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student is in staat:
  • een moodboard te maken van de nieuwe retailformule, waarbij commercieel inzicht blijkt uit de vormgeving;
  • een implementatieplan voor de nieuwe retailformule te schrijven;
  • een financieel overzicht en onderbouwing daarvan te maken voor een implementatieplan voor de nieuwe retailformule;
  • een kostenraming te maken van operationele activiteiten voor opening van de nieuwe retailformule;
  • opgedane kennis uit jaar 1 van de opleiding succesvol door te vertalen naar de nieuwe retailformule in dit opleidingsjaar.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
De studentbedrijven werken de nieuw retailformule tot in detail uit (invulling van de 8 retail P’s). Daarnaast wordt een implementatieplan opgeleverd aan de opdrachtgever. Dit plan beschrijft alle te nemen acties en planningen tot aan het moment van opengaan van de nieuwe winkel.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management