Vak: Bedrijfscommunicatie Nederlands 8 credits: 1

Vakcode
SRVB20BCN8
Naam
Bedrijfscommunicatie Nederlands 8
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
B.H. Martens-Pras
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie Nederlands 8 - Computer, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

Competenties
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student:
  • weet uit welke onderdelen een communicatieplan bestaat;
  • stelt samen met zijn projectgroep een communicatieplan op met voorgeschreven onderdelen voor de opening van het nieuwe winkelconcept dat bij BDV is ontwikkeld;
  • geeft aan uit welke tekstelementen een persbericht bestaat en schrijft individueel een persbericht over de opening van het nieuwe winkelconcept dat bij BDV is ontwikkeld;
  • maakt individueel een flyer ter bevordering van klantenbinding voor het nieuwe winkelconcept dat bij BDV is ontwikkeld.
 

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
In dit blok staat de communicatie rondom de introductie van het nieuwe winkelconcept dat ontwikkeld is bij BDV, centraal. Er wordt aandacht besteed aan het opstellen van een communicatieplan. Daarnaast komt het persbericht aan bod. Ook wordt ingegaan op communicatie ter bevordering van klantenbinding. (DC9)

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken

Bijzonderheden:
Voorbereiding op en aanwezigheid bij de lessen is verplicht.
 

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management