Vak: Communicatieve Vaardigheden 5 credits: 1

Vakcode
SRVB20CMV5
Naam
Communicatieve Vaardigheden 5
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
-
Werkvormen
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Communicatieve Vaardigheden 5 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student kan na het volgen van dit studieonderdeel:
  • in (de voorbereiding van) het contact met het bedrijfsleven een professionele beroepshouding laten zien;
  • een gesprek voeren voor het ontwikkelen van relaties;
  • een interviewschema maken waarmee informatie vergaard kan worden omtrent de onderzoeksvraag;
  • d.m.v. (diepte-)interviews relevante informatie boven tafel krijgen;
  • reflecteren op een door hem/haarzelf afgenomen interview aan de hand van een observatieformulier;
  • feedback geven aan een medestudent over het afgenomen interview aan de hand van een observatie/feedbackformulier.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
In blok 5 benaderen studenten een MKB en onderzoeken daarvoor een innovatie: een nieuw product of dienst. Bij CMV komt het onderwerp interviewen aan bod als een methode om benodigde informatie te verkrijgen.
De studenten doen dit project in een energie context. Dit houdt in dat de beroepsproducten gericht zijn op een innovatie in het energieveld. Studenten krijgen hiermee vanuit de opleiding toegang tot het energiespeerpunt netwerk.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/ORM of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
48 EC in propedeuse/toelating jaar 2

Kosten
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management