Vak: Strategische Marketing 2-Action Learning credits: 4

Vakcode
CELB16ALO11
Naam
Strategische Marketing 2-Action Learning
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
H.J. Pijbes
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Strategische Marketing 2-AL - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills:
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
Leeruitkomsten:
De student:
  • werkt de gekozen strategie uit in een operationeel marketingplan waarin alle operationele marketing activiteiten benoemd zijn en vertaald zijn in een projectmatige aanpak inclusief kosten en baten (aansluiting accountability);
  • kan de functionele gebieden benoemen, verder ontwikkelen en operationaliseren.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
In deze ALO maak je op basis van je eerdere analyse (de vorige ALO) en de theorie (CELB15ACC) een strategisch marketingbeleid voor je bedrijf. Je kiest onder andere de meest doeltreffende strategische optie, je werkt die uit in een marketingplan en je gaat in op marktdefinitie, segmentatie, positionering en meetbare doelen voor de marketing-mix.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance