Vak: Strategische Marketing 2 credits: 2
- Vakcode
- CELB16STR2
- Naam
- Strategische Marketing 2
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.J. Pijbes
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Individueel
- Supervisie
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Strategische Marketing 2 - Schriftelijk, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
De student:
- kan vanuit analyse naar kernprobleem werken en dit ook benoemen en onderbouwen;
- kan verschillende strategische opties benoemen en uitwerken alsmede een aanbeveling / beoordeling onderbouwd geven;
- is in staat de strategie te vertalen naar haalbare doelstellingen (SMART);
- kan een aanbeveling doen hoe de doelstellingen te monitoren;
- kan een operationeel marketingplan uitwerken in lijn met de gekozen strategie, deze onderbouwen.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Theorie strategisch management (vanaf de SWOT) in aansluiting op strategische Marketing 1 en in combinatie met ALO10 en ALO11. Hierbij komen met name de verschillende strategische richtingen aanbod alsmede de keuze matrix welke strategie het beste aansluit op de probleemstelling. Student krijgt tevens handvaten hoe deze strategie om te zetten in een operationeel marketingplan incl. de modellen en kosten/baten analyse.
Marketing Accountability (SMART maken van marketing doelstelling) is ook onderdeel van de theorie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Verdiepend
Inhoud:
Theorie strategisch management (vanaf de SWOT) in aansluiting op strategische Marketing 1 en in combinatie met ALO10 en ALO11. Hierbij komen met name de verschillende strategische richtingen aanbod alsmede de keuze matrix welke strategie het beste aansluit op de probleemstelling. Student krijgt tevens handvaten hoe deze strategie om te zetten in een operationeel marketingplan incl. de modellen en kosten/baten analyse.
Marketing Accountability (SMART maken van marketing doelstelling) is ook onderdeel van de theorie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance