Vak: Uitvoering onderzoek credits: 5

Vakcode
CELB16UOZ
Naam
Uitvoering onderzoek
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R.H. Peeks
Werkvormen
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Uitvoering onderzoek - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21th-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
De student:
  • voert een diepgaande analyse uit van een praktijkprobleem voor een externe opdrachtgever;
  • stelt naar aanleiding van de probleemanalyse een centrale vraag op;
  • formuleert onderzoeksvragen ter beantwoording van de centrale vraag;
  • kan een conceptueel model opstellen inclusief theoretisch kader;
  • maakt een goed onderbouwde keuze voor het uit te voeren onderzoek ter beantwoording van de onderzoeksvragen.

Inhoud

Niveau:
Gevorderd

Inhoud:
Voor een externe opdrachtgever gaan studenten in groepen een commerciële opdracht uitvoeren op strategisch niveau. In dit onderdeel wordt de uitvoering van het onderzoek beoordeeld

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance