Vak: Strategische Marketing 1-AL credits: 5

Vakcode
CELB19ALO10
Naam
Strategische Marketing 1-AL
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
H.J. Pijbes
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Strategische Marketing 1-AL - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills:
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
De student:
  • is in staat een praktijksituatie te analyseren en op basis hiervan een ALO voorstel (CV,DV) te maken;
  • doet onderzoek naar de externe en interne omgeving in desk en/of field research  incl. Macro, Meso en Micro niveau;
  • past modellen toe en legt uit en maakt de juiste analyse uit deze modellen;
  • bepaalt en legt uit dmv modellen wat het kernprobleem van de onderneming is en bespreekt dit met de opdrachtgever.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
In blokken 9 en 10 komt strategische marketing aan de orde. In blok 9 gaat het daarbij om de analyse, dus om de vraag hoe het bedrijf er voor staat en wat de grote strategische vragen voor het bedrijf zijn. In blok 10 wordt op basis daarvan een strategie en een implementatieplan gemaakt.
 
In deze ALO maak je dus op basis van de theorie die in 9.4 en 9.5 aan de orde komt een strategische analyse van je eigen bedrijf.
 
Deze ALO wordt ss gekoppeld aan ALO 11 waarbij deze ALO zich richt op de analyse en ALO 11 op de strategie en executieplan

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance