Vak: Strategische Marketing 1-AL credits: 5
- Vakcode
- CELB19ALO10
- Naam
- Strategische Marketing 1-AL
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.J. Pijbes
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Strategische Marketing 1-AL - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
- Kritisch denken
De student:
- is in staat een praktijksituatie te analyseren en op basis hiervan een ALO voorstel (CV,DV) te maken;
- doet onderzoek naar de externe en interne omgeving in desk en/of field research incl. Macro, Meso en Micro niveau;
- past modellen toe en legt uit en maakt de juiste analyse uit deze modellen;
- bepaalt en legt uit dmv modellen wat het kernprobleem van de onderneming is en bespreekt dit met de opdrachtgever.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
In blokken 9 en 10 komt strategische marketing aan de orde. In blok 9 gaat het daarbij om de analyse, dus om de vraag hoe het bedrijf er voor staat en wat de grote strategische vragen voor het bedrijf zijn. In blok 10 wordt op basis daarvan een strategie en een implementatieplan gemaakt.
In deze ALO maak je dus op basis van de theorie die in 9.4 en 9.5 aan de orde komt een strategische analyse van je eigen bedrijf.
Deze ALO wordt ss gekoppeld aan ALO 11 waarbij deze ALO zich richt op de analyse en ALO 11 op de strategie en executieplan
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
In blokken 9 en 10 komt strategische marketing aan de orde. In blok 9 gaat het daarbij om de analyse, dus om de vraag hoe het bedrijf er voor staat en wat de grote strategische vragen voor het bedrijf zijn. In blok 10 wordt op basis daarvan een strategie en een implementatieplan gemaakt.
In deze ALO maak je dus op basis van de theorie die in 9.4 en 9.5 aan de orde komt een strategische analyse van je eigen bedrijf.
Deze ALO wordt ss gekoppeld aan ALO 11 waarbij deze ALO zich richt op de analyse en ALO 11 op de strategie en executieplan
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance