Vak: Online Marketing 2 credits: 4

Vakcode
CELB19ONL2
Naam
Online Marketing 2
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. de Vries
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Probleem gestuurd onderwijs
Toetsen
  • Online Marketing 2 - Schriftelijk, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak..
21st-century skills:
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
  • de externe online omgeving van je eigen bedrijf beschrijven, analyseren en conclusies trekken in de vorm van kansen en bedreigingen;
  • de interne online omgeving van je eigen bedrijf beschrijven, analyseren en conclusies trekken in de vorm van sterktes en zwaktes;
  • expliciet gebruik maken van verschillende marketingmodellen, concepten en/of (nieuwe) theorieën zoals deze in de online marketingliteratuur worden gebruikt 
  • Bepalen wat de mogelijkheden zijn en juiste inzet is van de online marketingmix 
  • Bepalen op welke wijze de communicatie via online marketing kanalen kan worden ingezet 
  • de externe online omgeving van je eigen bedrijf beschrijven, analyseren en conclusies trekken in de vorm van kansen en bedreigingen;
  • de interne online omgeving van je eigen bedrijf beschrijven, analyseren en conclusies trekken in de vorm van sterktes en zwaktes;
  • expliciet gebruik maken van verschillende marketingmodellen, concepten en/of (nieuwe) theorieën zoals deze in de online marketingliteratuur worden gebruikt 
  • Bepalen wat de mogelijkheden zijn en juiste inzet is van de online marketingmix 
  • Bepalen op welke wijze de communicatie via online marketing kanalen kan worden ingezet 

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
De kern van dit studieonderdeel is een verdieping in de online marketing tooling. Denk hierbij aan:
  • Google Analytics,
  • SEO,
  • SEA,
  • Contentmarketing,
  • Emailmarketing,
  • Conversieoptimalisatie,
  • Display Advertising.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance