Vak: Exportplan credits: 2

Vakcode
CELH3EXP
Naam
Exportplan
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
W.H.T. Uitslag
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Exportplan - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
21st-century skills:
  • Doorzettingsvermogen
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
Leeruitkomsten:
De student:
  • kan op basis van de analayse strategische opties voor de nationale en/of internationale markt beoordelen;
  • kan een marketingplan voor de verwezenlijking van deze doelstellingen ontwerpen, inclusief de marketinginstrumenten die daarvoor worden ingezet en de organisatorische en financiële consequenties.

Inhoud

Niveau:
Inleidend
 
Inhoud:
Het vak is gericht op het onderzoeken van exportmogelijkheden voor een bedrijf of product. Het plan (op basis van een analyse) vormt de rode draad door de colleges, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. De colleges behandelen de ontwerpen die nodig zijn  het uitvoeren van een opdracht, waarvan de resultaten schriftelijk en mondeling worden gepresenteerd.
De focus wordt gelegd op cultuur van zakendoen en de markt van het product.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance