Vak: International Marketing credits: 2

Vakcode
CELH3IMK
Naam
International Marketing
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
W.H.T. Uitslag
Werkvormen
  • Hoorcollege
Toetsen
  • International Marketing - Schriftelijk, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
21st-century skills:
  • Doorzettingsvermogen
  • Communicatief
  • Commercieel bewustzijn
Leeruitkomsten:
De student kan:
  • een eenvoudige interne en externe analyse (quick scan) vanuit een gegeven probleemstelling uitvoeren;
  • de strategische opties voor de nationale en/of internationale markt op basis van de analyse beoordelen;
  • de Marketingdoelstellingen bepalen of bijstellen van bestaande doelstellingen, voor de middellange of lange termijn.

Inhoud

Niveau:
Gevorderd
 
Inhoud:
Het vak is gericht op het ontwikkelen van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Het plan vormt de rode draad door de colleges, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Maar exporteren is meer dan het maken van een plan. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, marktonderzoek, sales, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur. De colleges behandelen de ontwerpen die nodig zijn voor het tentamen en het uitvoeren van een opdracht, waarvan de resultaten mondeling worden gepresenteerd.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
 
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance