Vak: Online Marketing 1 credits: 2

Vakcode
CELH3ONL1
Naam
Online Marketing 1
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. de Vries
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Probleem gestuurd onderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Online Marketing 1 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
 21st-century skills:
  • Samenwerken
  • Commercieel bewustzijn
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Na dit studieonderdeel kun je:
  • De interne online omgeving van een webshop beschrijven, analyseren en conclusies trekken in de vorm van sterktes en zwaktes;
  • Expliciet gebruik maken van verschillende online marketingmodellen, concepten en/of (nieuwe) theorieën zoals deze in de online marketingliteratuur worden gebruikt;
  • Uitvoeren marketing beleid.

Inhoud

Niveau:
Inleidend
 
Inhoud:
Vandaag de dag is internet (online) in al haar facetten niet meer weg te denken in welke vorm van marketing dan ook. Online marketing toepassingen zijn relatief nieuw en continu in ontwikkeling. We hebben te maken met een continue veranderend landschap met disciplines als SEO, SEA, web analytics, display advertising, social media, e-mail marketing, usability en conversie van websites. Marketing is een omnichannel strategie geworden waar de ideale combinatie van offline en online marketing wordt ingezet om een afgestemde ervaring voor de (potentiële) klant te creëren.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.

Instapvoorwaarden:
Propedeuse

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance