Vak: Samen werkt het! credits: 5

Vakcode
ETVP21THEMA6
Naam
Samen werkt het!
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R.F. Toonen
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Performance assessment - Performance assessment
  • Vaardigheidstoets - Vaardigheidstoets

Leeruitkomsten

De student…
 
  1. formuleert op methodische wijze een ergotherapeutische vraag.
  2. voert een assessment of observatie uit passend bij de inventarisatiefase. 
  3. rapporteert op professionele wijze; mondeling en digitaal. 
  4. benoemt de rollen en taken van een ergotherapeut en andere betrokken professionals in een poliklinische revalidatie setting  
  5. benoemt het belang en toekomstperspectief van interprofessioneel samenwerken.  
  6. benoemt de basisbegrippen van Evidence Based Practice als onderdeel van het professioneel redeneren.
  7. beschrijft de invloed van reuma, borstkanker en aspecifieke rugklachten op het dagelijks leven en in de volwassen levensfase  
  8. neemt het Canadian Occupational Perfomance Measure-instrument af een volwassen cliënt. 
  9. ontleedt motorische en procesvaardigheden
  10. weegt samen met de client af of de Activiteitenwegen (app) een geschikt instrument is.

Inhoud

In thema 1.6 werk je vanuit een revalidatiesetting met cliënten in de volwassen leeftijdsfase met chronische problematiek op het gebied van reuma, borstkanker of lage rugklachten.
De projectopdracht binnen de integrale leerlijn is het maken van een ergotherapeutisch behandelplan voor een van de cliënten in de aangeboden casussen op basis van de ergotherapeutische analyse (kennismaking, inventarisatie, doelbepaling en plan van aanpak).
  • De integrale leerlijn wordt getoetst middels een performance assessment in de vorm van een rollenspel interdisciplinair overleg.
Tijdens de vaardigheden leerlijn staat de competentie inventariseren en analyseren centraal, gefocust wordt op drie verschillende assessments: gesprekvoeren met de COPM, observeren van motorische en procesvaardigheden en werken met de activiteitenweger.
  • De vaardigheden leerlijn wordt in dit thema getoetst met een stationstoets waarbij je een van de bovengenoemde vaardigheden laten zien met een simulatiecliënt.
In de conceptuele leerlijn komen onderwerpen uit de vakgebieden pathologie/orthopedie en psychologie aan de orde. Daarnaast zijn er colleges over het ergotherapeutisch methodisch werken, interprofessioneel werken, ethiek en evidence based practice.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies