Vak: IO: Oriëntatie op het werkveld en Professionele identiteit credits: 5

Vakcode
FEMP20OWV1C
Naam
IO: Oriëntatie op het werkveld en Professionele identiteit
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
A.B. Goos
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Oriëntatie op het werkveld - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  1. De student reflecteert op de ontwikkeling van zijn eigen professionele identiteit. (formatief)
  2. De student verdiept zich in organisaties in het werkveld en de basis financiële functies die binnen deze organisaties worden vervuld.
  3. De student voert een administratie en stelt financiële overzichten en/of fiscale aangiften op, analyseert en beoordeelt deze en rapporteert hierover binnen een gegeven casus.
  4. De student relateert het onderzoek naar de organisaties in het werkveld aan de gegeven casus en toont aan verbanden te kunnen leggen tussen beide.
  5. De student beheerst de algemene basisbewerkingen van Excel.

Inhoud

In de integrale opdracht van blok 1.1 gaan studenten zich verdiepen in organisaties uit het werkveld en de basis financiële functies die binnen deze organisaties worden vervuld. Hierover verzamelen zij informatie die wordt vastgelegd in een verslag en die wordt gepresenteerd aan de andere studenten in de klas. Door het delen van de verzamelde informatie met andere studenten wordt bereikt dat iedere student een goed beeld heeft van de organisaties in het werkveld. Ook zullen studenten in groepsverband een administratie voeren en financiële overzichten opstellen binnen een gegeven, voor de opleiding relevante casus. Het doel van de integrale opdracht in blok 1.1 is de student kennis te laten maken met de verschillende soorten organisaties en functies binnen het financieel economische werkveld, zodat de student zicht krijgt op de verschillende functies die een student kan uitoefenen. De student herkent de verschillende beroepsrollen en past deze kennis toe om de studiekeuze voor de gekozen opleiding te evalueren.

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance