Vak: Marketing credits: 3
- Vakcode
- FMDB18DNSMKT
- Naam
- Marketing
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- L.H.M. van Rijn
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketing - Opdracht
Leeruitkomsten
Hoofdleeruitkomst
De student interpreteert het businessmodel vanuit marketing perspectief
De student
• legt uit en geeft voorbeelden van en bij een (marketing)strategie
• legt uit en geeft voorbeelden bij de interne en externe omgeving van een organisatie
• leidt uit de omgevingsanalyse een strategie af
• geeft voorbeelden van de segmentatie- en positioneringstrategie van een organisatie, inclusief persona’s
• begrijpt, legt uit en geeft voorbeelden van de marketingmix (diensten-, online)
• legt de theorie van een Business Model Canvas uit.
De student interpreteert het businessmodel vanuit marketing perspectief
De student
• legt uit en geeft voorbeelden van en bij een (marketing)strategie
• legt uit en geeft voorbeelden bij de interne en externe omgeving van een organisatie
• leidt uit de omgevingsanalyse een strategie af
• geeft voorbeelden van de segmentatie- en positioneringstrategie van een organisatie, inclusief persona’s
• begrijpt, legt uit en geeft voorbeelden van de marketingmix (diensten-, online)
• legt de theorie van een Business Model Canvas uit.
Inhoud
In de werkcolleges Marketing wordt de theoretische invulling gegeven aan het Business Model Canvas. In de werkcolleges wordt o.a.de werking van het model uitgelegd, persona's behandeld en de marketingmix (het concept).
De werkcolleges zijn ondersteunend aan het project en voorbereidend op het tentamen (open vragen).
De werkcolleges zijn ondersteunend aan het project en voorbereidend op het tentamen (open vragen).
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Future Environments