Vak: Marketing credits: 3

Vakcode
FMDB18DNSMKT
Naam
Marketing
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
3
Taal
Nederlands
Coördinator
L.H.M. van Rijn
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketing - Opdracht

Leeruitkomsten

Hoofdleeruitkomst  
       
De student interpreteert het businessmodel vanuit marketing perspectief

De student

•             legt uit en geeft voorbeelden  van en bij een (marketing)strategie
•             legt uit en geeft voorbeelden bij de interne en externe omgeving van een organisatie
•             leidt uit de omgevingsanalyse een strategie af
•             geeft voorbeelden van de segmentatie- en positioneringstrategie van een organisatie, inclusief persona’s
•             begrijpt, legt uit en geeft voorbeelden van de marketingmix (diensten-, online)
•             legt de theorie van een Business Model Canvas uit.
 

Inhoud

In de werkcolleges Marketing wordt de theoretische invulling gegeven aan het Business Model Canvas. In de werkcolleges wordt o.a.de werking van het model uitgelegd, persona's behandeld en de marketingmix (het concept).
De werkcolleges zijn ondersteunend aan het project en voorbereidend op het tentamen (open vragen).

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Future Environments