Vak: Evidence Based Logopedie 1 credits: 3
- Vakcode
- LOVB14EBL31
- Naam
- Evidence Based Logopedie 1
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H. Jager
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Toetsen
-
- IQualify - Computer, organisatie ToetsCentrum
- Opdracht - Opdracht
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten:
*De student geeft een kritisch oordeel over de validiteit van wetenschappelijke onderzoeksresultaten op het gebied van logopedische diagnostiek en interventie
*De student beargumenteert in welke mate de wetenschappelijke onderzoeksresultaten waarde hebben binnen de eigen beroepspraktijk. Deze wetenschappelijke onderzoeksresultaten hebben betrekking op het gebied van logopedische diagnostiek en interventies
*De student neemt een eigen standpunt in ten aanzien van de keuze voor logopedische interventie en staaft dit standpunt met wetenschappelijke literatuur
*De student beargumenteert in welke mate de wetenschappelijke onderzoeksresultaten waarde hebben binnen de eigen beroepspraktijk. Deze wetenschappelijke onderzoeksresultaten hebben betrekking op het gebied van logopedische diagnostiek en interventies
*De student neemt een eigen standpunt in ten aanzien van de keuze voor logopedische interventie en staaft dit standpunt met wetenschappelijke literatuur
Inhoud
Niveau: verdiepend (2)
Inhoud:
Beoordelen van validiteit, belang en toepasbaarheid van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van logopedische diagnostiek en interventie. Zoeken van evidentie bij klinisch scenario en gevonden evidentie vertalen in een ‘critical appraisal of a topic’ (CAT) die bruikbaar is voor groepen patiënten.
CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandeling 2 en 7
Professional: kernhandeling 2, 4 en 5
Innovator: kernhandeling 3
Bijzonderheden:
Ingeleverde en met akkoord afgetekende opdracht is voorwaarde voor toekennen cijfer op schriftelijk tentamen.
Beoordelen van validiteit, belang en toepasbaarheid van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van logopedische diagnostiek en interventie. Zoeken van evidentie bij klinisch scenario en gevonden evidentie vertalen in een ‘critical appraisal of a topic’ (CAT) die bruikbaar is voor groepen patiënten.
CanMEDS rol:
Logopedist: kernhandeling 2 en 7
Professional: kernhandeling 2, 4 en 5
Innovator: kernhandeling 3
Bijzonderheden:
Ingeleverde en met akkoord afgetekende opdracht is voorwaarde voor toekennen cijfer op schriftelijk tentamen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies