Vak: Spraak-Taal 2 credits: 2
- Vakcode
- LOVB15SPRTL2
- Naam
- Spraak-Taal 2
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- F. Wouters
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Hoorcollege
- Opdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Digitaal tentamen BB - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Leeruitkomsten
De student verantwoordt de keuze voor het juiste diagnostiekinstrument met betrekking tot spraak-,taalontwikkeling bij een gegeven casus.
-
De student benoemt welke diagnostiekmiddelen je als logopedist tot je beschikking hebt en op welke wijze deze instrumenten gebruikt en geïnterpreteerd moeten worden.
-
De student verklaart de (onderliggende) theorie van de primaire en secundaire spraak-taalstoornissen.
-
De student toont de inhoudelijke kennis aan met betrekking tot kinderen met spraaktaalstoornissen, zowel primair/specifiek als secundair/niet-specifiek van aard.
-
De student verantwoordt op welke plek een kind met specifieke ontwikkelingsproblematiek wordt opgevangen (dus: welke (spraaktaalgerelateerde) ontwikkelingsproblematiek (aard, ernst, mate) vind je waar)?
-
De student verantwoordt met welke disciplines je als logopedist moet samenwerken en in welke overlegvormen je als logopedist actief participeert (mono- en multidisciplinair).
-
De student beschrijft de behandelmogelijkheden die je als logopedist tot je beschikking hebt en verantwoordt, waar mogelijk vanuit wetenschappelijke evidentie, in welke situatie en op welke wijze je deze toepast.
-
Inhoud
In dit studieonderdeel wordt middels hoorcolleges, werkgroepen en spreekuren dieper ingegaan op de theorie en casuïstiek rondom spraaktaalstoornissen, het Nederlandse onderwijssysteem en de logopedische diagnostiek en behandeling van kinderen met spraak-taalproblemen. Er wordt gewerkt door studenten aan de hand van casuïstiek die centraal staat tijdens de onderwijsmodule.
CanMEDS rol:
Logopedist: 2, 3, 4, 5, 6
Samenwerker: 1, 2, 5
Professional: 2
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies