Vak: Ondernemen in de logopedie credits: 3
- Vakcode
- LOVB17ONDERN3
- Naam
- Ondernemen in de logopedie
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Kohlleppel
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Opdracht - Opdracht
Leeruitkomsten
Leeruitkomsten
*De student analyseert de ondernemer, de organisatie en de markt.
*De student identificeert wat de meeste interessante kans is voor de betreffende onderneming, passend bij de persoon, de organisatie en de omgevingsfactoren.
*De student formuleert in een strategisch plan praktische en strategische aanbevelingen voor de logopedische onderneming voor een periode van twee jaar.
*De student verantwoordt hoe hij heeft gewerkt aan zijn eigen ontwikkeling als ondernemende logopedist in wording.
*De student analyseert de ondernemer, de organisatie en de markt.
*De student identificeert wat de meeste interessante kans is voor de betreffende onderneming, passend bij de persoon, de organisatie en de omgevingsfactoren.
*De student formuleert in een strategisch plan praktische en strategische aanbevelingen voor de logopedische onderneming voor een periode van twee jaar.
*De student verantwoordt hoe hij heeft gewerkt aan zijn eigen ontwikkeling als ondernemende logopedist in wording.
Inhoud
Niveau:
Eindniveau (3) Startbekwaam niveau
Bijzonderheden:
Deze module wordt afgesloten op beheersingsniveau 3 (startbekwaam)
Eindniveau (3) Startbekwaam niveau
Inhoud:
Trends in de gezondheidszorg
Kwaliteitszorg
Trends in de gezondheidszorg
Kwaliteitszorg
Interne en externe analyse
Marktverkenning en analyse
Ondernemende houding en vaardigheden
Profilering van het beroep
Marktwerking
Strategisch plan
In deze module staat het ondernemen in de logopedie centraal; Canmedsrol: de ondernemer. De Hanzehogeschool Groningen heeft in ‘Koers op Kwaliteit’ gesteld dat elke student van de Hanzehogeschool tijdens de opleiding een ondernemende en innovatieve houding moet ontwikkelen. Als logopedist kun je een zelfstandige onderneming beginnen.
Je gaat een strategisch plan schrijven voor twee jaar voor een logopedische organisatie. Dat mag een eerstelijns praktijk zijn maar bijvoorbeeld ook een afdeling logopedie van een school voor speciaal basisonderwijs of een verpleeghuis. Voor iedere organisatie of afdeling is het van belang stil te staan bij de sterktes en zwaktes van de organisatie / onderneming en de uitdagingen en kansen die er liggen in de markt (o.a. SWOT).
CanMEDS rol:Niveau: Eindniveau (3)
CanMEDS rol:
Ondernemer: alle rollen
Professional:
Marktverkenning en analyse
Ondernemende houding en vaardigheden
Profilering van het beroep
Marktwerking
Strategisch plan
In deze module staat het ondernemen in de logopedie centraal; Canmedsrol: de ondernemer. De Hanzehogeschool Groningen heeft in ‘Koers op Kwaliteit’ gesteld dat elke student van de Hanzehogeschool tijdens de opleiding een ondernemende en innovatieve houding moet ontwikkelen. Als logopedist kun je een zelfstandige onderneming beginnen.
Je gaat een strategisch plan schrijven voor twee jaar voor een logopedische organisatie. Dat mag een eerstelijns praktijk zijn maar bijvoorbeeld ook een afdeling logopedie van een school voor speciaal basisonderwijs of een verpleeghuis. Voor iedere organisatie of afdeling is het van belang stil te staan bij de sterktes en zwaktes van de organisatie / onderneming en de uitdagingen en kansen die er liggen in de markt (o.a. SWOT).
CanMEDS rol:Niveau: Eindniveau (3)
CanMEDS rol:
Ondernemer: alle rollen
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8.
Professional:
1., 4., 5.
Bijzonderheden:
Deze module wordt afgesloten op beheersingsniveau 3 (startbekwaam)
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies